Elämä kantaa - kokemustarinoita hyvinvoinnin lähteiltä

Elämä on yhtä ylä- ja alamäkeä, tuumaa Eeva-Liisa Peltonen. Nainen on kamppaillut vakavien sairauksien kanssa puolet vuosistaan, mutta se ei ole estänyt häntä elämästä.

Kokemustoimija Eeva-Liisa Peltonen tuo voimatarinansa yhdistysten tapahtumiin.

Vauhdikas nainen reissaa, rakastaa live-keikkoja ja ahkeroi oppilaitoksissa simulaationäyttelijänä sekä kokemustoimijana Hengitysliiton riveissä.

Mikä antaa voimaa ja tahtoa taistella, kun elämä viskoo esteitä tielle? Tule kuuntelemaan Eeva-Liisan selviytymistarina ja keskustelemaan arkisista voimanlähteistä!

Elämä kantaa –ilta järjestetään:

• Raahessa Kreivinajassa keskiviikkona 5.9. kello 18
  • Kemikammarissa poristaan tiistaina 11.9. kello 13.30
  • MeänTalolla Torniossa tiistaina 18.9. kello 18
  • Pellon kunnantalolla torstaina 20.9. kello 18

Osallistu Pieni eleen vaalittomaan keräykseen. Keräys järjestetään maakuntavaalien suunniteltuna ajankohtana 17.-28.10., vaikka vaalit siirtyivätkin keväälle. Vaalittomalla keräyksellä Pieni ele muistuttaa, että lahjoittaminen onnistuu muutenkin kuin käteisenä keräyslippaaseen. https://bit.ly/2CTMxWw

Vertaisuuden voima on kuin tulitikun raapaisusta syntynyt pieni lepattava liekki, joka palautti toivoa elämään. Oivallus, ettei tarvitse selvitä kaikesta yksin, monet muutkin ovat kulkeneet samaa polkua aiemmin. Vertaistoiminta luo uskoa tulevaan, siihen, että tulevaisuus on kaikesta huolimatta olemassa jokaiselle. Vertaisuuden voima on kuin tulitikun raapaisusta syntynyt pieni lepattava liekki, joka palautti toivoa elämään. Hengitysliitto kiittää tämän kirjoituksen myötä kaikkia vertaistoimijoita ja toivottaa oikein hyvää kansainvälistä #vertaistuenpäivä'ä:: https://bit.ly/2yq48kQ

Hengitysliitto muistuttaa Asunnottomien yön alla, että sisäilmasta oireilu ja sairastaminen ovat asunnottomuuden riskitekijä. Sisäilmasta sairastavat asunnottomat ovat asunnottomuuden erityisryhmä, joka tunnistetaan vielä huonosti. Sisäilmasta oireilusta juurensa juontavaan asunnottomuuteen voidaan vaikuttaa tehokkaasti kuntatason ennaltaehkäisevillä ja auttavilla palveluilla.