Hengitysliiton myöntämät Mainio teko –tunnustukset

Hengitysliitto myönsi Mainio teko -kunniakirjan Reisjärven Hengitysyhdistyksen hallitukselle, Kuopion Seudun Hengitysyhdistyksen Tuulikki Tiihanoffille, Loviisan Seudun Hengityshdistyksen Ritva Malmivuori-Piholle sekä Länsi-Uudenmaan Hengitysyhdistyksen Jörgen Grönholmille, Pirjo Tallgrénille ja Mauri Jäntille.

Mainiota meininkiä Reisjärvellä

Mainio juttu! Hallituksen jäsenet Jonna Järvi (vas.), Timo Tikkanen, Marjaana Pihlajakangas, Jaana Lakanen ja Tuulikki Haapaniemi iloitsevat kunniakirjasta.

Hengitysliiton yhdistyskartalla Keskisen ja Pohjois-Pohjanmaan rajalla lippuamme liehuttaa Reisjärven Hengitysyhdistys. Yhdistyksen toimialuetta ovat Reisjärven, Haapajärven ja Lestijärven kunnat. Pohjoisen alueen mittakaavassa passelin kompakti tontti siis.

Yhdistyksen hallituksen loppukesän palaveriin ennättänyt kokoonpano tuumailee syyskauden toimintaa. Liikunta on tärkeä osa yhdistyksen arkea.

Jumppaa ja pujottelua

”Meillä on neljän yhdistyksen kimpalla yhteinen jumppa viikoittain. Taitava vetäjä saa tuvan täyteen liikkujia. Hyvä juttu”, kertoo puheenjohtaja Marjaana Pihlajakangas. Kustannukset pysyvät jakaen kohtuullisina.

Arkiliikunnan SM-kisojen lajivalikoimasta ostoskassipujottelu on vielä testaamatta. Kokouspöydässä juttu ehtii jo pujottelupaikan pohdintaan ja sponsorimietteisiin asti. Hallitusporukka on tahoillaan hyvin verkostoitunut. Grillit ja lettupannut löytyvät lainaksi tutuilta kavereilta muista yhdistyksistä. Lisää kuulumisia Reisjärven Hengitysyhdistyksen kotisivuilla.

Muut Mainio teko -tunnustuksen saaneet

Kuopion Seudun Hengitysyhdistyksen Tuulikki Tiihanoffille myönnettiin Mainio teko –kunniakirja paikallistoimikuntien toiminnan suunnitelmallisesta kehittämisestä.

Loviisan Seudun Hengitysyhdistyksen puheenjohtaja Ritva Malmivuori-Piho sai 13.8. Mainio teko –tunnustuksen. Ritvan ponnistelujen ansioista yhdistys pelastui lakkauttamiselta ja hallitukseen on saatu lisää aktiivisia toimijoita jo pidempään toimineiden avuksi. Uutena toimintamuotona aloittaa tänä syksynä vertaistuella eroon tupakasta –ryhmä.

Länsi-Uudenmaan Hengitysyhdistyksen Jörgen Grönholm, Pirjo Tallgrén ja Mauri Jäntti saivat Mainio teko -kunniakirjat tunnustukseksi toiminnastaan Lohjan ja Vihdin yhdistysten onnistuneessa yhdistymisessä. Hallitukseen saatiin sekä vihtiläisiä että lohjalaisia ja toiminta jatkuu sekä Lohjalla että Vihdissä. Toimintaa on toteutettu myös entisen Meltolan yhdistyksen alueella.

Hengitysliiton mobiilijäsenpalvelu Mopsin kautta saat puhelimesi näytölle muistutuksen Hengitysliiton tulevista tapahtumista. Mopsin jäseneduista löydät myös Tuija Rantamaan MediYoga-verkkointensiivikurssin, joka sisältää kymmenen tunnin mittaista MediYoga-harjoituskertaa. Mopsista löydät niin yhdistyksen kuin liitonkin jäsenedut ja tapahtumat. Mopsin avulla voit myös soittaa Hengitysliiton palvelupuhelimiin helposti, vaikka matkan päältä. Lisäksi Mopsissa luet näppärästi liiton uutiset, päivität jäsentietosi sekä kerrot meille toiveesi, ideasi tai palautteesi. Lue lisää ja katso latausohjeet täällä: https://bit.ly/2GX8THD

• Facebook : 2509529719075552

Sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelin palvelee tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19 numerossa 044 407 7010. Vertaispuhelin tarjoaa sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen. Vertaispuhelimessa päivystävät liiton kouluttamat vapaaehtoiset.

Kiinnostaako vapaaehtoistyö? Hae päivystäjäksi sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen: https://bit.ly/2Bjkopt