Tankkaa vertaisvoimaa tarinoista verkossa

Kun syksy saa ja vaakasuora tuuli käy luihin ja ytimiin, hyvät tarinat lämmittävät. Liity sähköiseen tarinapiiriin kotisohvaltasi!

Luonto tekee hyvää ruumiille ja sielulle.

Kokemustoimija Pirkko Moisio löytää iloa ja energiaa luonnosta. Taitavana valokuvaajana tuntemamme Pirkko kutsuu meidät virtuaalisille metsäpoluille kanssaan tiistaina 25.9. kello 18. Tule kuulolle ja keskustelemaan!

Eeva-Liisa Peltosen Elämä kantaa –esitys on verkkotarinavuorossa tiistaina 16.10. kello 18.

Keuhkoahtauma ja minä – vertaisuus voi auttaa on otsikkona kokemustoimija Ari Koivusen verkkotarinalla tiistaina 13.11. kello 18. Vertaistoiminnan moniottelija pohjustaa omalla esityksellään oivallisesti samalla viikolla vietettävää maailman keuhkoahtaumapäivää.

Ilmoittaudu mukaan tarinailtoihin sähköpostitse osoitteella paivi.suuniittu(a)hengitysliitto.fi. Saat osallistumislinkin tarinatalkoisiin aina esityspäivän aamuna.

Sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelin palvelee tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19 numerossa 044 407 7010. Vertaispuhelin tarjoaa sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen. Vertaispuhelimessa päivystävät liiton kouluttamat vapaaehtoiset.

Kiinnostaako vapaaehtoistyö? Hae päivystäjäksi sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen: https://bit.ly/2Bjkopt

Hengitysliitto lahjoittaa vuonna 2019 noin 70 häkämittaria 6 paikkakunnan äitiysneuvoloihin ympäri Suomea. Häkämittarien avulla kannustetaan savuttomuuteen ja tuetaan raskausaikana vanhempia nikotiinituotteiden käytön lopettamiseen. Viime viikolla lahjoituksia tehtiin muun muassa Sallan ja Kemijärven neuvoloihin. Kuvissa terveydenhoitajat Tarja Ojanen, Riitta Vartioniemi-Iso-Heiko ja Maria Lyytikäinen Kemijärveltä sekä terveydenhoitaja Miia Kivelä Sallasta. Lue lisää https://bit.ly/2WNJ7La

Tule kokeilemaan puistogolfia Jyväskylän kirkkopuistoon. Pelit ovat käynnissä tänään ja huomenna Hengitysliiton Kirkkopäivien pisteellä.

#kirkkopäivät #liikunta #puistogolf #urheilu