Pohjoisen yhdistykset kysyvät jäseniltään kokemuksia ja toiveita

Hengitysyhdistysten hallitukset valmistelevat syksyisin seuraavan vuoden suunnitelmia. Hyvänä pohjana on tieto aiemmin toteutettujen toimintojen vetovoimasta.

Jooga kiinnosti jäsenistöä, shakkikerho ei vetänyt. Siispä jatketaan joogaa, luovutaan shakista ja kokeillaan jotakin muuta. Mutta mitä tarjota niille jäsenille, joita ei yhdistyksen aktiviteeteissa ole näkynyt? Mikä on estänyt mukaantulon ja mikä mahtaisi saada poisjääneet osallistumaan yhteisiin rientoihin?

Jotta pähkäilystä päästäisiin tietopohjaisiin pohdintoihin, pohjoisen alueen hengitysyhdistykset tekevät loppusyksystä yhteisen jäsenkyselyn. Lyhyt verkossa täytettävä kysely lähetetään marraskuun alussa kaikkien yhdistysten kaikille niille jäsenille, joiden jäsentiedoista löytyy sähköpostiosoite. Kaksi yhdistystä täydentää sähköistä kyselyä lähettämällä lisäksi sähköpostittomille jäsenilleen kyselyn paperilla täytettävänä versiona. Paperikyselyn tulokset liitetään sähköisen kyselyn vastauksiin ja tuloksista tehdään oma yhteenveto jokaiselle yhdistykselle. Koko alueen yhteinen yhteenveto tehdään myös. Tuloksia pohditaan hallitusten porukalla ja käytetään tulevien tekemisten suunnittelussa paikallisesti ja alueellisesti.

Kysely on ensimmäinen laatuaan ja sitä jalostetaan tämän syksyn kokemusten pohjalta. Jäsenistön vastausinnon kirittämiseksi joulukuun alussa arvotaan joukko mainioita palkintoja niiden kesken, jotka haluavat arvontaan osallistua.

Vastaa siis ja vaikuta, kun kysely kilahtaa postilaatikkoosi!

Päivi Suuniittu