Astman omahoidon verkkokurssi

Astman omahoitokurssi käynnistyy verkossa viikolla 11 ja vastaava kurssi keuhkoahtaumatautia sairastaville syksyllä 2018.

Astman omahoidon verkkokurssi johdattaa sinut huolehtimaan itsestäsi ja läheisistäsi. Kevään aikana toteutamme kuuden etäluennon sarjan, jotka tallentuvat myös jälkeenpäin katsottaviksi Hengitysliiton verkkosivuilla ja YouTube-kanavassa.

Luennot järjestetään klo 17–18.30

• 13.3. Aikuisena alkanut astma ja sen hallinta - uusia tutkimustuloksia käytäntöön, keuhkosairauksien erikoislääkäri Leena Tuomisto, EPSHP
  • 27.3. Miten juuri minun astmaani tulisi hoitaa, hengityshoitajan puheenvuoro astman hoidosta, sairaanhoitaja Johanna Yli-Hakala, EPSHP
  • 10.4. Astma ja liikunta, THM Mervi Puolanne, Hengitysliitto
  • 19.4. Kysely- ja kertaustunti lääkeinhalaattorien käytöstä, farmaseutti Eija Salo
  • 2.5.  Tietoinen hengitys, mediYogaohjaaja Tuija Rantamaa
  • 3.5.  Keskusteluilta astmasta, Skype for Business, ilmoittautuminen verkkolomakkeella

Linkki luennoille tulee Hengitysliiton verkkosivuille tapahtumiin.

Tervetuloa mukaan!

Sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelin palvelee tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19 numerossa 044 407 7010. Vertaispuhelin tarjoaa sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen. Vertaispuhelimessa päivystävät liiton kouluttamat vapaaehtoiset.

Kiinnostaako vapaaehtoistyö? Hae päivystäjäksi sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen: https://bit.ly/2Bjkopt

Hengitysliitto lahjoittaa vuonna 2019 noin 70 häkämittaria 6 paikkakunnan äitiysneuvoloihin ympäri Suomea. Häkämittarien avulla kannustetaan savuttomuuteen ja tuetaan raskausaikana vanhempia nikotiinituotteiden käytön lopettamiseen. Viime viikolla lahjoituksia tehtiin muun muassa Sallan ja Kemijärven neuvoloihin. Kuvissa terveydenhoitajat Tarja Ojanen, Riitta Vartioniemi-Iso-Heiko ja Maria Lyytikäinen Kemijärveltä sekä terveydenhoitaja Miia Kivelä Sallasta. Lue lisää https://bit.ly/2WNJ7La

Tule kokeilemaan puistogolfia Jyväskylän kirkkopuistoon. Pelit ovat käynnissä tänään ja huomenna Hengitysliiton Kirkkopäivien pisteellä.

#kirkkopäivät #liikunta #puistogolf #urheilu