Astman omahoidon verkkokurssi

Astman omahoitokurssi käynnistyy verkossa viikolla 11 ja vastaava kurssi keuhkoahtaumatautia sairastaville syksyllä 2018.

Astman omahoidon verkkokurssi johdattaa sinut huolehtimaan itsestäsi ja läheisistäsi. Kevään aikana toteutamme kuuden etäluennon sarjan, jotka tallentuvat myös jälkeenpäin katsottaviksi Hengitysliiton verkkosivuilla ja YouTube-kanavassa.

Luennot järjestetään klo 17–18.30

• 13.3. Aikuisena alkanut astma ja sen hallinta - uusia tutkimustuloksia käytäntöön, keuhkosairauksien erikoislääkäri Leena Tuomisto, EPSHP
  • 27.3. Miten juuri minun astmaani tulisi hoitaa, hengityshoitajan puheenvuoro astman hoidosta, sairaanhoitaja Johanna Yli-Hakala, EPSHP
  • 10.4. Astma ja liikunta, THM Mervi Puolanne, Hengitysliitto
  • 19.4. Kysely- ja kertaustunti lääkeinhalaattorien käytöstä, farmaseutti Eija Salo
  • 2.5.  Tietoinen hengitys, mediYogaohjaaja Tuija Rantamaa
  • 3.5.  Keskusteluilta astmasta, Skype for Business, ilmoittautuminen verkkolomakkeella

Linkki luennoille tulee Hengitysliiton verkkosivuille tapahtumiin.

Tervetuloa mukaan!

• Facebook : 2139755382719656

Tänä vuonna emme pääse valitettavasti osallistumaan Helsinki Pride -tapahtumaan, mutta toivotamme viime vuoden tapahtumasta otetulla kuvalla kaikille hyvää suvaitsevuuden viikkoa ja kuukautta!

Harvinainen Maraton on Suomessa ensimmäinen liikunnallinen tapahtuma, joka järjestetään harvinaista keuhkosairautta sairastaville, keuhkonsiirron saaneille, heidän läheisilleen ja muille asiasta kiinnostuneille.

Vielä ehdit osallistumaan tapahtumaan ilmoittautumalla 29.6. mennessä!

Osallistuminen osoitteessa: https://bit.ly/2KdCuiU

Hengitysliiton keskustoimisto jää kesätauolle heinäkuun ajaksi. Liiton Facebook päivystää taas 17.7.2018 eteenpäin. Yksityisviesteihin ei kuitenkaan voida heti vastata, sillä suurin osa asiantuntijoista palaa työn äärelle vasta 6.8.2018. Hyvää kesää!

Yksi elämä järjestää SuomiAreenassa yhdessä Lääkäriliiton, Doctagonin ja CGI:n kanssa Terveydenhuollon hyvät ja huonot uutiset, johon sisältyy kolme terveydenhuoltoon liittyvää debaattia. Keskusteiluissa käsitellään muun muassa terveydenhuollon robotiikkaa ja sotea. Liity kuulolle 18.7 klo 13-14!

Onko sinulla heinänuha tai allergiasta johtuvia hengitystieoireita? Toimittaja etsii kauttamme haastateltavaa kertomaan arjen kokemuksistaan aikakauslehteen. Kuva otetaan, mutta haastattelu onnistuu tarvittaessa myös puhelimitse. Laita yhteystietosi yksityisviestillä niin välitämme ne eteenpäin toimittajalle!