Wellosta apua huippu-urheilussakin

Yhdistetyn hiihdon olympiakävijä Eero Hirvonen käyttää säännöllisesti WellO2-hengitysharjoituslaitetta. Huipputason talviurheilijan keho ja erityisesti hengityselimet joutuvat talvipakkasilla erittäin kovan rasituksen kohteeksi.

Eeron tilannetta hankaloittavat myös erilaiset pölyallergiat. – Olen hyvin monille pölyille allerginen; huone- ja eläinpöly, heinät, leppä, koivu, mänty… onhan näitä. Keuhkoihin kertyy limaa ja sen poistaminen mahdollisimman hyvin on ehdoton edellytys huippusuoritusten tekemiselle.

Eero Hirvonen keskellä. (KUVA: Touho Häkkinen/SHL)

Wello kulkee reissussa mukana

Eero Hirvonen pitää Welloa jatkuvasti harjoitus- ja kilpailumatkoilla mukana. – Käytän sitä säännöllisesti noin tuntia ennen harjoitusta tai kilpailusuoritusta. Voin tällä tavoin valmistaa etukäteen hengityselimet suoritusta varten. Höyry lämmittää ja kosteuttaa hengitystiehyitä ja irrottaa tehokkaasti limaa. Harjoitus- ja kilpailumatkoilla ei pysty juurikaan vaikuttamaan majoitustilojen sisäilmaan ja Wellosta on ollut hyvä apua näissäkin tilanteissa. Wellon hyöty korostuu erityisesti niillä, joilla on jonkin sortin hengityssairaus ja olen lisäksi huomannut, että laite on käytössä monilla täysin terveilläkin urheilijoilla.

WellO2-laitteesta voit lukea lisää www.wellO2.com

WellO2–hengitysharjoituslaite on yksi Hengitysliiton jäseneduista. Lue lisää Hengitysliiton verkkosivulta.