Pohjoisen porukat opettelevat striimausta

Tiedon ja tapahtumien jakaminen verkossa on jo tuttu juttu. Skype for Business sopii erinomaisesti keskustelutilaisuuksien ja pienten koulutusten jakamiseen. Isommat luennot ja perinteisten kokoustilojen ulkopuolella tapahtuvat aktiviteetit, joissa verkkoyleisö osallistuu vain pikaviestejä kirjoittamalla, on kätevintä jakaa suoraan selaimessa katsottaviksi. Tämä striimaukseksi kutsuttava tekniikka tekee tuloaan pohjoisen aktiivien toimintaan.

Verkkovertaisohjaajat Pirkko Moisio ja Ari Koivunen ovat jo tehneet tuttavuutta laitteiden kanssa. Rakentelemme käyttöohjeita ja ensimmäisiä kokeiluja tositilanteessa tehdään alkuvuodesta. Tekniikan maailmassa meitä opastaa Luovin asiantuntija Reko Tuorila.
Huimia ideoita striimattaviksi tilaisuuksiksi on jo syntynyt läjäpäin. Suunnitteilla on muun muassa medijoogakurssi. Pidämme sinut ajan tasalla uusista mahdollisuuksista!

Sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelin palvelee tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19 numerossa 044 407 7010. Vertaispuhelin tarjoaa sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen. Vertaispuhelimessa päivystävät liiton kouluttamat vapaaehtoiset.

Kiinnostaako vapaaehtoistyö? Hae päivystäjäksi sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen: https://bit.ly/2Bjkopt

Hengitysliitto lahjoittaa vuonna 2019 noin 70 häkämittaria 6 paikkakunnan äitiysneuvoloihin ympäri Suomea. Häkämittarien avulla kannustetaan savuttomuuteen ja tuetaan raskausaikana vanhempia nikotiinituotteiden käytön lopettamiseen. Viime viikolla lahjoituksia tehtiin muun muassa Sallan ja Kemijärven neuvoloihin. Kuvissa terveydenhoitajat Tarja Ojanen, Riitta Vartioniemi-Iso-Heiko ja Maria Lyytikäinen Kemijärveltä sekä terveydenhoitaja Miia Kivelä Sallasta. Lue lisää https://bit.ly/2WNJ7La

Tule kokeilemaan puistogolfia Jyväskylän kirkkopuistoon. Pelit ovat käynnissä tänään ja huomenna Hengitysliiton Kirkkopäivien pisteellä.

#kirkkopäivät #liikunta #puistogolf #urheilu