Pohjoisen porukat opettelevat striimausta

Tiedon ja tapahtumien jakaminen verkossa on jo tuttu juttu. Skype for Business sopii erinomaisesti keskustelutilaisuuksien ja pienten koulutusten jakamiseen. Isommat luennot ja perinteisten kokoustilojen ulkopuolella tapahtuvat aktiviteetit, joissa verkkoyleisö osallistuu vain pikaviestejä kirjoittamalla, on kätevintä jakaa suoraan selaimessa katsottaviksi. Tämä striimaukseksi kutsuttava tekniikka tekee tuloaan pohjoisen aktiivien toimintaan.

Verkkovertaisohjaajat Pirkko Moisio ja Ari Koivunen ovat jo tehneet tuttavuutta laitteiden kanssa. Rakentelemme käyttöohjeita ja ensimmäisiä kokeiluja tositilanteessa tehdään alkuvuodesta. Tekniikan maailmassa meitä opastaa Luovin asiantuntija Reko Tuorila.
Huimia ideoita striimattaviksi tilaisuuksiksi on jo syntynyt läjäpäin. Suunnitteilla on muun muassa medijoogakurssi. Pidämme sinut ajan tasalla uusista mahdollisuuksista!

"Samalla kun olen jakanut tarinaani muille, olen käsitellyt omaa sairauttani", Hengitysliiton vertaistoiminnassa mukana oleva Ari kertoo uudessa podcastissa.

Vertaiset ovat oman sairauskokemuksensa asiantuntijoita. "En ole terveydenhuollon ammattilainen, mutta minä voin jakaa arjen vinkkejä muille. Ei ole varmaa, toimivatko minun vinkkini, mutta niistä saattaa aueta uusia näkökulmia", Ari sanoo.

Helena kertoo: "Hengitysliiton vertaistoiminnan avulla sain tietää, että jossakin on joku toinen ihminen, jolla on samanlainen elämäntilanne."

Kuuntele YouTubesta Arin ja Helenan keskustelu: https://bit.ly/2RSU1xJ. Voit kuunnella podcastin eli äänitiedoston millä tahansa laitteella, jossa on internetyhteys.

Kuuntele samalla aikaisemmat 3 podcastia, jotka kertovat vertaiskokemuksesta naisen näkökulmasta. Keskustelijat ovat Hengitysliiton kouluttamia kokemustoimijoita. Lue lisää vertaistoiminnasta:

"Minä olen sitkiä ihiminen."Pitkäaikaissairaus on opettanut paitsi sitkeyttä, myös armollisuutta itseä kohtaan, Elisa kertoo Hengitysliiton podcastissa.

Hengitysliiton 3-osainen kuuntelusarja kertoo naisen elämästä sairauden kanssa:
    Miten kehon muutokset vaikuttavat naiseuteen? Muuttaako sairaus vahvemmaksi? Mikä auttaa vaikeina hetkinä, kun happi meinaa loppua?

Hengitysliiton Minä, nainen -kuuntelusarjassa eli podcastissa kolmikymppiset Elisa ja Pirkko keskustelevat 64-vuotiaan Eevan kanssa naisen elämästä pitkäaikaissairauden kanssa. Keskustelijat ovat Hengitysliiton kouluttamia kokemustoimijoita.

Kuuntele kaikki 3 podcastia Hengitysliiton YouTube-kanavalla: https://bit.ly/2Lv1KAR
    Podcastit ovat äänitiedostoja, joita voi kuunnella millä tahansa älylaitteella.