Verkkoryhmä etsii yhdessä hyvän mielen eväitä

Talven hämärät päivät ovat otollista aikaa keskustella elämästä. Mitä tärkeää olen oppinut elämän varrella? Miten voisin säilöä ilon eväitä pahan päivän varalle? Miten hallita harmitusta, kun se tahtoo ottaa ylivallan elämässä?

Tervetuloa vahvistamaan hyvän mielen muskeleita vertaisten kanssa verkossa! Ryhmä käynnistyy 24.1. kello 13 ja kokoontuu kahden viikon välein huhtikuun loppuun asti. Ryhmää ohjaa aluesuunnittelija Päivi Suuniittu.

Osallistumista varten tarvitset tietokoneen, jossa on kamera, nettiyhteyden, toimivan sähköpostiosoitteen ja kuulokkeet. Tavallisissa läppäreissä kamera on vakiovarusteena. Testataan yhteys ennen ensimmäistä tapaamiskertaa. Tekniikkaa ei tarvitse pelätä!

Ilmoittaudu mukaan sähköpostitse osoitteella paivi.suuniittu(a)hengitysliitto.fi.

Tällä viikolla vietetään Yksi elämän univiikkoa. Neuvokkaan perheen verkkosivuilta löytyy näppärä Unipuu, jonka avulla voi jutella lasten kanssa, miksi uni on tärkeää ja mikä auttaa nukkumaan hyvin. Lue lisää: https://bit.ly/2W4YP4c #yksielama #hyväuni. Hengitysliitto on mukana Yksi elämä -terveystalkoissa.

• Facebook : 2610203232341533

Keuhkosairauksien ja allergologian erikoislääkäri Hannu Puolijoen mukaan sisäilmaan liittyvien oireiden epämääräisyys ja moninaisuus tekee syy-seuraus-yhteyksien todentamisesta yksittäisen potilaan kohdalla haastavaa. Muoti-ilmiöön tai luulosairauteen Puolijoki ei tutkitun tiedon tai työkokemuksensa perusteella usko. Jos koko ajan altistuu, kehittyy vaikea astma. Hannu Puolijoen kohdalle on sattunut myös muutamia keuhkorakkulatulehduksia, jotka ovat erittäin ikäviä, vaikeahoitoisia ja invalidisoivia koska ne ovat usein pysyviä juttuja. Lue lisää Yle MOT:n jutusta, jossa käsitellään Parolan kasarmin sisäilmaongelmia: https://bit.ly/2XEwtOF

Hengitysliiton #tuoksutON-kampanja rohkaisee miettimään omaa suhdetta erilaisiin tuoksuihin ja niiden käyttöön. Kun tiedostaa kuinka paljon erilaisia tuoksuja käyttää päivän mittaan ja minkälainen vaikutus niillä voi olla muihin ihmisiin, on helpompi muuttaa tottumuksiaan. Hengitysliiton järjestöjohtaja kertoo kampanjasta lisää Radio Classicin podcastissa: https://bit.ly/2XdZ2lD.

Pääsiäinen tarjoaa tilaisuuden rauhoittua ja viettää aika perheen kanssa. Omaa aikaa ei kuitenkaan tule myöskään unohtaa ja pidempää viikonloppua voi viettää esimerkiksi liikunnan merkeissä. Hengitysliitto toivottaa kaikille rauhallista ja iloista pääsiäistä.