Harvinainen Maraton Tampereella 1.9.

Harvinainen Maraton on Suomessa ensimmäinen liikunnallinen tapahtuma, joka järjestetään harvinaista keuhkosairautta sairastaville, keuhkonsiirron saaneille, heidän läheisilleen ja muille asiasta kiinnostuneille.

Harvinainen Maraton liikutaan Ruotsi-ottelun yhteydessä Tampereella, Ratinan stadionilla lauantaina 1.9.2018 klo 16 alkaen.  Harvinaisen Maratonin matkat ovat 42 m, 420 m ja 4,2 km. Jokainen osallistuja kulkee itselleen sopivan matkan ja etenee omassa tahdissaan. Halukkaille järjestetään ajanotto.

Ilmoittautuminen pitää sisällään osallistumisen lisäksi paidan ja lipun maaotteluun. Harvinaista keuhkosairautta sairastavalle ja keuhkonsiirron saaneelle osallistuminen on ilmainen, muiden osallistumismaksu on 42,19 €. Harvinainen Maraton -tapahtuman tuotoilla hankitaan happisaturaatiomittareita, jotka luovutetaan keskus- ja yliopistosairaaloihin. Tapahtuman tuotolla tuetaan myös keuhkonsiirron saaneiden kisamatkaa MM-kisoihin vuonna 2019. Harvinainen Maraton -tapahtumaa tukee Suomen Urheiluliitto, Tampereen Pyrintö, Boehringer Ingelheim ja Roche.

Ilmoittaudu verkkolomakkeella 29.6. mennessä.

Huom! Tapahtumassa järjestetään kaikille avoin yleisöluento klo 14-15: Hengästyminen kannattaa! Keuhkojen toimintakyvyn ja liikunnan yhteispeli.

Lisätietoja: Janne Haarala p. 050 522 4094 tai Marika Kiikala-Siuko p. 050 539 3071