Hengitysliitto ja Luovi mukana Suomi-Areenassa

Hengitysliitto nostaa Suomen yhdessä suurimmassa kesätapahtumassa esille hengitysterveyden ylläpitämisen ja hengityssairaiden asiat. Ammattiopisto Luovi puolestaan nostaa esiin yhteistyökumppaneiden kanssa osatyökykyiset mahtavana mahdollisuutena.

Tule mukaan tai virittäydy verkossa liiton kanavien kautta tunnelmaan:

• ke 18.7. keskustelutilaisuus: Yksi elämä –hanke & yhteistyökumppanit
  • to 19.7. keskustelutilaisuus: Hengitysliitto & Luovi & yhteistyökumppanit

Kansalaistorilla asiantuntijat tavattavissa 19.-20.7.

Tarkempi ohjelma julkaistaan verkossa ennen juhannusta. Silloin löydät tarkemmat ajankohta- ja puhujatiedot Hengitysliiton tapahtumakalenterista.

Osallistu Pieni eleen vaalittomaan keräykseen. Keräys järjestetään maakuntavaalien suunniteltuna ajankohtana 17.-28.10., vaikka vaalit siirtyivätkin keväälle. Vaalittomalla keräyksellä Pieni ele muistuttaa, että lahjoittaminen onnistuu muutenkin kuin käteisenä keräyslippaaseen. https://bit.ly/2CTMxWw

Vertaisuuden voima on kuin tulitikun raapaisusta syntynyt pieni lepattava liekki, joka palautti toivoa elämään. Oivallus, ettei tarvitse selvitä kaikesta yksin, monet muutkin ovat kulkeneet samaa polkua aiemmin. Vertaistoiminta luo uskoa tulevaan, siihen, että tulevaisuus on kaikesta huolimatta olemassa jokaiselle. Vertaisuuden voima on kuin tulitikun raapaisusta syntynyt pieni lepattava liekki, joka palautti toivoa elämään. Hengitysliitto kiittää tämän kirjoituksen myötä kaikkia vertaistoimijoita ja toivottaa oikein hyvää kansainvälistä #vertaistuenpäivä'ä:: https://bit.ly/2yq48kQ

Hengitysliitto muistuttaa Asunnottomien yön alla, että sisäilmasta oireilu ja sairastaminen ovat asunnottomuuden riskitekijä. Sisäilmasta sairastavat asunnottomat ovat asunnottomuuden erityisryhmä, joka tunnistetaan vielä huonosti. Sisäilmasta oireilusta juurensa juontavaan asunnottomuuteen voidaan vaikuttaa tehokkaasti kuntatason ennaltaehkäisevillä ja auttavilla palveluilla.