Pohjoisen yhdistysväki tuulettuu Katinkullassa

Tuuletusviikonloppu kutsuu jälleen hengitysyhdistysten luottamushenkilöt, vertaisaktiivit ja muun jäsenistön oppimaan uutta, virkistymään ja innostumaan hyvässä seurassa.

Tällä kertaa tuuletamme päätä ja keuhkoja Katinkullassa Sotkamossa. Viikonloppuun 28.-30.9. mahtuu liittovaaliasiaa ja muuta tärkeää ajankohtaista Hengitysliiton ja alueen suunnitelmista. Maakuntavaaleista ja muusta vaikuttamisesta keskustelemme myös.

Ohjelmassa on omat työpajansa puheenjohtajille, sihteereille, vertaisohjaajille ja verkko-osallistumisesta kiinnostuneille. Ihan kaikille on luvassa myös näyttelijä Heikki Törmin elämyksellinen luento mielen hyvinvoinnista ja sen vahvistamisesta. Kajaanin kaupunginteatterissa työskentelevän Heikin lisäksi tapaamme myös muuta kulttuuriväkeä. Elämänihmettelijä Leinikki Rönsy vierailee luonamme perjantai-iltana. Lauantain ja sunnuntain aloitamme Veikko Huovisen sinisillä ajatuksilla, jotka meille tulkitsee Ira Määränen.

Tervetuloa mukaan tapaamaan yhdistystuttuja ja tutustumaan uusiin! Ilmoittautumisaikaa on 14.9. asti. Aluetyöryhmän jäsenet sommittelevat yhteiskyytejä laajan alueemme eri kulmilta. Ohjelma hintatietoineen ja ilmoittautumislinkki löytyvät täältä

Sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelin palvelee tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19 numerossa 044 407 7010. Vertaispuhelin tarjoaa sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen. Vertaispuhelimessa päivystävät liiton kouluttamat vapaaehtoiset.

Kiinnostaako vapaaehtoistyö? Hae päivystäjäksi sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen: https://bit.ly/2Bjkopt

Hengitysliitto lahjoittaa vuonna 2019 noin 70 häkämittaria 6 paikkakunnan äitiysneuvoloihin ympäri Suomea. Häkämittarien avulla kannustetaan savuttomuuteen ja tuetaan raskausaikana vanhempia nikotiinituotteiden käytön lopettamiseen. Viime viikolla lahjoituksia tehtiin muun muassa Sallan ja Kemijärven neuvoloihin. Kuvissa terveydenhoitajat Tarja Ojanen, Riitta Vartioniemi-Iso-Heiko ja Maria Lyytikäinen Kemijärveltä sekä terveydenhoitaja Miia Kivelä Sallasta. Lue lisää https://bit.ly/2WNJ7La

Tule kokeilemaan puistogolfia Jyväskylän kirkkopuistoon. Pelit ovat käynnissä tänään ja huomenna Hengitysliiton Kirkkopäivien pisteellä.

#kirkkopäivät #liikunta #puistogolf #urheilu