Sirkka-Liisan ja Kirsin Mainiot teot

Forssan Seudun Hengitysyhdistyksen puheenjohtaja Sirkka-Liisa Ilvonen ja sihteeri Kirsi Repo saivat Mainio teko -kunniamaininnat 3.5. Forssassa.

Sirkka-Liisan ja Kirsin ansiosta yhdistys on ollut kevään aikana esillä paikallisessa mediassa viisi kertaa eri aiheista:

Forssan lehti uutisoi matkahappirikastimen luovutustilaisuudesta 3.5. Forssan sairaalan keuhkosairauksien poliklinikalle ja Seutusanomat 2.5. Astmapäivästä. Medianäkyvyyden ja uuden uniapneavertaisryhmän myötä yhdistykseen on liittynyt aiempaa enemmän uusia jäseniä.

Sirkka-Liisa on Kanta-Hämeen Sairaanhoitopiirin valtuuston jäsen ja muutenkin aktiivinen kunnallisissa luottamustehtävissä.

Kirsi toimii kokemustoimijana ja ohjaa Kanta-Hämeen alueen harvinaisten vertaisryhmää. Forssan seudun hyvinvointikuntayhtymän asiakasraati työllistää Kirsiä seuraavat 2 vuotta. Hän on myös ilmoittautunut mukaan sote- ja maakuntauudistukseen liittyviin kokemustoimija-teemaryhmään ja yhdistys- ja järjestötoiminnan näkyvyyttä parantavaan teemaryhmään.

Sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelin palvelee tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19 numerossa 044 407 7010. Vertaispuhelin tarjoaa sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen. Vertaispuhelimessa päivystävät liiton kouluttamat vapaaehtoiset.

Kiinnostaako vapaaehtoistyö? Hae päivystäjäksi sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen: https://bit.ly/2Bjkopt

Hengitysliitto lahjoittaa vuonna 2019 noin 70 häkämittaria 6 paikkakunnan äitiysneuvoloihin ympäri Suomea. Häkämittarien avulla kannustetaan savuttomuuteen ja tuetaan raskausaikana vanhempia nikotiinituotteiden käytön lopettamiseen. Viime viikolla lahjoituksia tehtiin muun muassa Sallan ja Kemijärven neuvoloihin. Kuvissa terveydenhoitajat Tarja Ojanen, Riitta Vartioniemi-Iso-Heiko ja Maria Lyytikäinen Kemijärveltä sekä terveydenhoitaja Miia Kivelä Sallasta. Lue lisää https://bit.ly/2WNJ7La

Tule kokeilemaan puistogolfia Jyväskylän kirkkopuistoon. Pelit ovat käynnissä tänään ja huomenna Hengitysliiton Kirkkopäivien pisteellä.

#kirkkopäivät #liikunta #puistogolf #urheilu