Irmeli Suuripää

Irmeli Suuripää on valmistunut kokemusasiantuntijaksi vuonna 2014. Irmeli esiintyy myös Skypen välityksellä.

zirmeli@gmail.com

Motto:

Monessa mukana ollut aktiivinen sisäilmasairaiden puolestapuhuja ja tukija.

Aihepiiri:

Oma sairastumiseni tarina. Tietoa sisäilmasairaudesta eri näkökulmista, riippuen kohderyhmästä. Yhteisöllisyyden tärkeydestä. Saatavissa olevasta tuesta.

Palvelut:

Voin toimia asiantuntijana sisäilmatyöryhmissä yms., luennoida; sisäilmasairaiden tilanteesta, sisäilmasairaudesta, löydettävästä tiedosta ja tuesta. Voin toimia tukihenkilönä/uskottuna. Voin olla mukana laatimassa lausuntoja yhteiskunnan eri päättäjätahoille. Kirjoittaa blogeja, yleisönosastokirjoituksia ym. kirjallisia julkaisuja.

Ammattitausta ja osaaminen:

Terveydenhoitoalan koulutus.

Paikallisyhdistys ja keikkailualue:

Turun Seudun Hengitysyhdistys, Varsinais-Suomi, Satakunta, mutta myös kolmion sisällä; Turku – Tampere – Helsinki, Skype for Business-koko Suomi.

Kokemus:

Olen esiintynyt Hengitysliiton HAPPI ending?-tapahtumassa sekä päättäjille, että yleisölle, Turun yliopistolla lääkäriopiskelijoiden ympäristölääketieteen luennolla ja Turun AMK:n terveydenhoitoalan opiskelijoiden järjestöpäivällä. Lisäksi joissakin järjestöt esittäytyvät tapahtumassa Turun Seudun Hengitysyhdistyksen edustajana kertonut kiinnostuneille sisäilma-asioista. Olen myös osallistunut ryhmään, jolta Duodecimin pyysi lausuntoa laadittavaan Käypä hoito suositukseen sisäilmasairaille. Vertaisryhmässäni olen emännöinyt STM:n edustajan vierailua ryhmässä. Muutaman Varsinais-Suomen yhdistyksen opintoristeilyllä olin kertomassa sisäilmasairaudesta. Luento kokemusasiantuntijan mahdollisuuksista vaikuttaa, ja itsensä markkinoinnista valmistuville uusille kokemusasiantuntijoille.

• Facebook : 2139755382719656

Tänä vuonna emme pääse valitettavasti osallistumaan Helsinki Pride -tapahtumaan, mutta toivotamme viime vuoden tapahtumasta otetulla kuvalla kaikille hyvää suvaitsevuuden viikkoa ja kuukautta!

Harvinainen Maraton on Suomessa ensimmäinen liikunnallinen tapahtuma, joka järjestetään harvinaista keuhkosairautta sairastaville, keuhkonsiirron saaneille, heidän läheisilleen ja muille asiasta kiinnostuneille.

Vielä ehdit osallistumaan tapahtumaan ilmoittautumalla 29.6. mennessä!

Osallistuminen osoitteessa: https://bit.ly/2KdCuiU

Hengitysliiton keskustoimisto jää kesätauolle heinäkuun ajaksi. Liiton Facebook päivystää taas 17.7.2018 eteenpäin. Yksityisviesteihin ei kuitenkaan voida heti vastata, sillä suurin osa asiantuntijoista palaa työn äärelle vasta 6.8.2018. Hyvää kesää!

Yksi elämä järjestää SuomiAreenassa yhdessä Lääkäriliiton, Doctagonin ja CGI:n kanssa Terveydenhuollon hyvät ja huonot uutiset, johon sisältyy kolme terveydenhuoltoon liittyvää debaattia. Keskusteiluissa käsitellään muun muassa terveydenhuollon robotiikkaa ja sotea. Liity kuulolle 18.7 klo 13-14!

Onko sinulla heinänuha tai allergiasta johtuvia hengitystieoireita? Toimittaja etsii kauttamme haastateltavaa kertomaan arjen kokemuksistaan aikakauslehteen. Kuva otetaan, mutta haastattelu onnistuu tarvittaessa myös puhelimitse. Laita yhteystietosi yksityisviestillä niin välitämme ne eteenpäin toimittajalle!