Tilaajarekisterin rekisteriseloste

Marja Meltti, toimistosihteeri
puh. 040 755 5126, marja.meltti(a)hengitysliitto.fi

Rekisterin käyttötarkoitus

Tilaajarekisterin käyttötarkoitus on asiakassuhteiden hoito. Tietoja kerätään julkaisujen, uutiskirjeiden ja tuotteiden toimittamista varten sekä niiden laskutusta ja markkinointia varten.

Rekisterin tietosisältö

Rekisterissä ovat asiakkaiden, yksityishenkilöiden ja yhteisöjen nimi- ja osoitetiedot, puhelinnumerot, sähköpostiosoitteet sekä laskutus- ja maksutiedot.

Säännönmukaiset tietolähteet

Tiedot kerätään sähköisellä lomakkeella, Hengitysliittoon lähetetyillä lomakkeilla tai sähköpostiviesteillä sekä puhelimitse tapahtuvien yhteydenottojen kautta. Henkilöasiakkaiden tietojen päivittämiseen käytetään Postin osoitepäivityspalvelua.

Säännönmukaiset tietojen luovutukset

Rekisterinpitäjä oikaisee, poistaa tai täydentää rekisterissä olevan virheellisen, tarpeettoman, puutteellisen tai vanhentuneen henkilötiedon oma-aloitteisesti tai rekisteröidyn vaatimuksesta.

Henkilötietojen käsittelyssä ja rekisteröinnissä toimitaan henkilötietolain edellyttämällä tavalla.

Rekisteristä ei luovuteta tietoja ulkopuolisille.

Tietojen siirto EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle

Tietoja ei luovuteta.

Rekisterin suojauksen periaatteet

Hengitysliiton rekisteriin pääsevät vain ne, joilla on siihen työnsä puolesta oikeus ja tarvittavat salasanat. Rekisteri on suojattu käyttäjätunnuksilla ja salasanoilla. Käyttäjiä sitoo vaitiolovelvollisuus. Yhteys tietojärjestelmään on suojattu teknisin keinoin. Tietojärjestelmä ja siihen liittyvät aineistot säilytetään lukitussa tilassa.

Rekisteröidyn tarkastusoikeus

Rekisteröidyllä asiakkaalla on oikeus tarkistaa rekisterissä olevat tietonsa. Tarkistuspyyntö tehdään kirjallisena Hengitysliittoon.

Rekisteröidyn kielto-oikeus

Asiakkaalla on oikeus kieltää tietojensa luovuttaminen ja käsittely suoramainontaa, etämyyntiä ja muuta suoramarkkinointia varten.

• Facebook : 2841090285919492

Jos lapsesi oireilee sisäilmasta ja kaipaat tukea sekä kuuntelevaa korvaa, soita Vanhempainlinjalle! Puhelimessa sisäilmasta oireilevien lasten vanhemmat voivat purkaa ajatuksiaan luottamuksellisesti. Vanhempainlinja palvelee keskiviikkoisin kello 16–19 numerossa 044 407 7010. Palvelu on maksutonta.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Epäiletkö, että kotonasi on sisäilmaongelma? Tökkiikö kotisi ilmanvaihto? Onko sinulla mielessäsi joku muu sisäilmaan liittyvä kysymys? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Sisäilma-asiantuntijamme neuvovat sinua ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.