Tilaajarekisterin rekisteriseloste

Marja Meltti, toimistosihteeri
puh. 040 755 5126, marja.meltti(a)hengitysliitto.fi

Rekisterin käyttötarkoitus

Tilaajarekisterin käyttötarkoitus on asiakassuhteiden hoito. Tietoja kerätään julkaisujen, uutiskirjeiden ja tuotteiden toimittamista varten sekä niiden laskutusta ja markkinointia varten.

Rekisterin tietosisältö

Rekisterissä ovat asiakkaiden, yksityishenkilöiden ja yhteisöjen nimi- ja osoitetiedot, puhelinnumerot, sähköpostiosoitteet sekä laskutus- ja maksutiedot.

Säännönmukaiset tietolähteet

Tiedot kerätään sähköisellä lomakkeella, Hengitysliittoon lähetetyillä lomakkeilla tai sähköpostiviesteillä sekä puhelimitse tapahtuvien yhteydenottojen kautta. Henkilöasiakkaiden tietojen päivittämiseen käytetään Postin osoitepäivityspalvelua.

Säännönmukaiset tietojen luovutukset

Rekisterinpitäjä oikaisee, poistaa tai täydentää rekisterissä olevan virheellisen, tarpeettoman, puutteellisen tai vanhentuneen henkilötiedon oma-aloitteisesti tai rekisteröidyn vaatimuksesta.

Henkilötietojen käsittelyssä ja rekisteröinnissä toimitaan henkilötietolain edellyttämällä tavalla.

Rekisteristä ei luovuteta tietoja ulkopuolisille.

Tietojen siirto EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle

Tietoja ei luovuteta.

Rekisterin suojauksen periaatteet

Hengitysliiton rekisteriin pääsevät vain ne, joilla on siihen työnsä puolesta oikeus ja tarvittavat salasanat. Rekisteri on suojattu käyttäjätunnuksilla ja salasanoilla. Käyttäjiä sitoo vaitiolovelvollisuus. Yhteys tietojärjestelmään on suojattu teknisin keinoin. Tietojärjestelmä ja siihen liittyvät aineistot säilytetään lukitussa tilassa.

Rekisteröidyn tarkastusoikeus

Rekisteröidyllä asiakkaalla on oikeus tarkistaa rekisterissä olevat tietonsa. Tarkistuspyyntö tehdään kirjallisena Hengitysliittoon.

Rekisteröidyn kielto-oikeus

Asiakkaalla on oikeus kieltää tietojensa luovuttaminen ja käsittely suoramainontaa, etämyyntiä ja muuta suoramarkkinointia varten.

Osallistu Pieni eleen vaalittomaan keräykseen. Keräys järjestetään maakuntavaalien suunniteltuna ajankohtana 17.-28.10., vaikka vaalit siirtyivätkin keväälle. Vaalittomalla keräyksellä Pieni ele muistuttaa, että lahjoittaminen onnistuu muutenkin kuin käteisenä keräyslippaaseen. https://bit.ly/2CTMxWw

Vertaisuuden voima on kuin tulitikun raapaisusta syntynyt pieni lepattava liekki, joka palautti toivoa elämään. Oivallus, ettei tarvitse selvitä kaikesta yksin, monet muutkin ovat kulkeneet samaa polkua aiemmin. Vertaistoiminta luo uskoa tulevaan, siihen, että tulevaisuus on kaikesta huolimatta olemassa jokaiselle. Vertaisuuden voima on kuin tulitikun raapaisusta syntynyt pieni lepattava liekki, joka palautti toivoa elämään. Hengitysliitto kiittää tämän kirjoituksen myötä kaikkia vertaistoimijoita ja toivottaa oikein hyvää kansainvälistä #vertaistuenpäivä'ä:: https://bit.ly/2yq48kQ

Hengitysliitto muistuttaa Asunnottomien yön alla, että sisäilmasta oireilu ja sairastaminen ovat asunnottomuuden riskitekijä. Sisäilmasta sairastavat asunnottomat ovat asunnottomuuden erityisryhmä, joka tunnistetaan vielä huonosti. Sisäilmasta oireilusta juurensa juontavaan asunnottomuuteen voidaan vaikuttaa tehokkaasti kuntatason ennaltaehkäisevillä ja auttavilla palveluilla.