Tilaajarekisterin rekisteriseloste

Marja Meltti, toimistosihteeri
puh. 040 755 5126, marja.meltti(a)hengitysliitto.fi

Rekisterin käyttötarkoitus

Tilaajarekisterin käyttötarkoitus on asiakassuhteiden hoito. Tietoja kerätään julkaisujen, uutiskirjeiden ja tuotteiden toimittamista varten sekä niiden laskutusta ja markkinointia varten.

Rekisterin tietosisältö

Rekisterissä ovat asiakkaiden, yksityishenkilöiden ja yhteisöjen nimi- ja osoitetiedot, puhelinnumerot, sähköpostiosoitteet sekä laskutus- ja maksutiedot.

Säännönmukaiset tietolähteet

Tiedot kerätään sähköisellä lomakkeella, Hengitysliittoon lähetetyillä lomakkeilla tai sähköpostiviesteillä sekä puhelimitse tapahtuvien yhteydenottojen kautta. Henkilöasiakkaiden tietojen päivittämiseen käytetään Postin osoitepäivityspalvelua.

Säännönmukaiset tietojen luovutukset

Rekisterinpitäjä oikaisee, poistaa tai täydentää rekisterissä olevan virheellisen, tarpeettoman, puutteellisen tai vanhentuneen henkilötiedon oma-aloitteisesti tai rekisteröidyn vaatimuksesta.

Henkilötietojen käsittelyssä ja rekisteröinnissä toimitaan henkilötietolain edellyttämällä tavalla.

Rekisteristä ei luovuteta tietoja ulkopuolisille.

Tietojen siirto EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle

Tietoja ei luovuteta.

Rekisterin suojauksen periaatteet

Hengitysliiton rekisteriin pääsevät vain ne, joilla on siihen työnsä puolesta oikeus ja tarvittavat salasanat. Rekisteri on suojattu käyttäjätunnuksilla ja salasanoilla. Käyttäjiä sitoo vaitiolovelvollisuus. Yhteys tietojärjestelmään on suojattu teknisin keinoin. Tietojärjestelmä ja siihen liittyvät aineistot säilytetään lukitussa tilassa.

Rekisteröidyn tarkastusoikeus

Rekisteröidyllä asiakkaalla on oikeus tarkistaa rekisterissä olevat tietonsa. Tarkistuspyyntö tehdään kirjallisena Hengitysliittoon.

Rekisteröidyn kielto-oikeus

Asiakkaalla on oikeus kieltää tietojensa luovuttaminen ja käsittely suoramainontaa, etämyyntiä ja muuta suoramarkkinointia varten.

Sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelin palvelee tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19 numerossa 044 407 7010. Vertaispuhelin tarjoaa sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen. Vertaispuhelimessa päivystävät liiton kouluttamat vapaaehtoiset.

Kiinnostaako vapaaehtoistyö? Hae päivystäjäksi sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen: https://bit.ly/2Bjkopt

Hengitysliittoon karttuneen kokemustiedon perusteella monet sisäilmasta oireilevat tai sairastavat ovat saaneet apua joustavista järjestelyistä työelämässä, mutta niiden käyttö on tapauskohtaista ja hyvin sattumanvaraista. Suunnittelija Sari Mäki pohtii blogi-kirjoituksessaan työn muokkaamisen mahdollisuutta sisäilmasta oireilevien ja sairastavien työkyvyn tukemisessa. Lue kirjoitus täällä: https://bit.ly/2V6TUz0

Sosiaaliturvaopas on päivitetty ajan tasalle. Voit tututua ja ladata sen osoitteessa www.sosiaaliturvaopas.fi. Oppaaseen on koottu laajasti tietoa pitkäaikaissairaiden ja vammaisten henkilöiden sosiaaliturvasta ja palveluista. Opas on erinomainen työväline järjestöjen ja sosiaali- ja terveydenhuollon työntekijöille, mutta siitä hyötyvät myös esimerkiksi palveluita tarvitsevat ikääntyneet ihmiset. Lue lisää: https://bit.ly/2BD1ERT