Guider och andra publikationer

Du kan beställa de guider som är publicerade av Andningsförbundet direkt från förbundet eller ladda ner deras pdf-version. Guider kan även fås vid Andningsförbundets och dess medlemsföreningars olika tillställningar.

Guiderna är uppdelade efter ämnesområde i en finskspråkig bokstavsordning på följande sätt:

• Guider för de som lider av andningssjukdomar
  • Andningssjukdomar hos barn
  • Guider om inomhusluft, utomhusluft och renovering
  • Material för sjukvårdspersonal
  • Andningsförbundets publikationer och undersökningar
  • Material rörande rökfrihet

En del av publikationerna är avgiftsbelagda, och priset anges i anslutning till varje guide. Ni kommer väl ihåg att vi alltid debiterar er för expeditionsavgifter vid samtliga försändelser (brevförsändelser 5 €, postpaket enligt vikt). Du får automatiskt en beställningsbekräftelse till din e-post. Genomsnittlig leveranstid är cirka 5–10 dagar.

Härifrån till beställning av guide

Sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelin palvelee tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19 numerossa 044 407 7010. Vertaispuhelin tarjoaa sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen. Vertaispuhelimessa päivystävät liiton kouluttamat vapaaehtoiset.

Kiinnostaako vapaaehtoistyö? Hae päivystäjäksi sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen: https://bit.ly/2Bjkopt

Hengitysliitto lahjoittaa vuonna 2019 noin 70 häkämittaria 6 paikkakunnan äitiysneuvoloihin ympäri Suomea. Häkämittarien avulla kannustetaan savuttomuuteen ja tuetaan raskausaikana vanhempia nikotiinituotteiden käytön lopettamiseen. Viime viikolla lahjoituksia tehtiin muun muassa Sallan ja Kemijärven neuvoloihin. Kuvissa terveydenhoitajat Tarja Ojanen, Riitta Vartioniemi-Iso-Heiko ja Maria Lyytikäinen Kemijärveltä sekä terveydenhoitaja Miia Kivelä Sallasta. Lue lisää https://bit.ly/2WNJ7La

Tule kokeilemaan puistogolfia Jyväskylän kirkkopuistoon. Pelit ovat käynnissä tänään ja huomenna Hengitysliiton Kirkkopäivien pisteellä.

#kirkkopäivät #liikunta #puistogolf #urheilu