Local associations

The Organisation for Respiratory Health in Finland includes 85 local respiratory health associations and two national associations: Sisäilmasta sairastuneet (Organisation for Persons with Indoor-Air-Induced Conditions) and Suomen CF-yhdistys (the Finnish CF Association). The total membership of the Organisation numbers nearly 30,000. Individual members always join a local respiratory health association, which offer diverse activities and services at the local level, such as:

• Peer support: various peer support groups and meetings
  • Members’ nights, clubs and trips
  • Exercise groups for children and adults
  • Information: public lectures and events, guides, advice and guidance
  • Pulmonary function measurements
  • Support for a non-smoking lifestyle: help with withdrawal symptoms and visits to educational institutes
  • Cooperation with health care and other organisations
  • Local advocacy and supervision of interests
  • The Organisation for Respiratory Health in Finland supports the activities of the respiratory health associations by producing information and various support services.

Sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelin palvelee tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19 numerossa 044 407 7010. Vertaispuhelin tarjoaa sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen. Vertaispuhelimessa päivystävät liiton kouluttamat vapaaehtoiset.

Kiinnostaako vapaaehtoistyö? Hae päivystäjäksi sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen: https://bit.ly/2Bjkopt

Hengitysliitto lahjoittaa vuonna 2019 noin 70 häkämittaria 6 paikkakunnan äitiysneuvoloihin ympäri Suomea. Häkämittarien avulla kannustetaan savuttomuuteen ja tuetaan raskausaikana vanhempia nikotiinituotteiden käytön lopettamiseen. Viime viikolla lahjoituksia tehtiin muun muassa Sallan ja Kemijärven neuvoloihin. Kuvissa terveydenhoitajat Tarja Ojanen, Riitta Vartioniemi-Iso-Heiko ja Maria Lyytikäinen Kemijärveltä sekä terveydenhoitaja Miia Kivelä Sallasta. Lue lisää https://bit.ly/2WNJ7La

Tule kokeilemaan puistogolfia Jyväskylän kirkkopuistoon. Pelit ovat käynnissä tänään ja huomenna Hengitysliiton Kirkkopäivien pisteellä.

#kirkkopäivät #liikunta #puistogolf #urheilu