Hiilidioksidia poistavat laitteet

Hiilidioksidia poistava laite sitoo huoneilman hiilidioksidia, ja vapauttaa sitä, kun tilassa ei oleilla. Hiilidioksidin sitomisen lisäksi laitteessa on suodatus hiukkasille ja aktiivihiilisuodatus kaasumaisille epäpuhtauksille.

Hiilidioksidin kohonnut pitoisuus aiheuttaa väsymyksen tunnetta, päänsärkyä ja sitä kautta työtehon alenemista.

Hiilidioksidipitoisuus kannattaa mitata, jos sisäilma tuntuu tunkkaiselta tai ilmanvaihdon riittävyyttä on syytä epäillä. Sisäilman hiilidioksidipitoisuuden toimenpideraja ylittyy, jos pitoisuus on 1150 ppm suurempi kuin ulkoilman hiilidioksidipitoisuus (Asumisterveysasetus 2015). Jos pitoisuus on kohonnut, ilmanvaihtoa on parannettava.

Terveysvaikutuksia ei voi arvioida

• Facebook : 2841090285919492

Jos lapsesi oireilee sisäilmasta ja kaipaat tukea sekä kuuntelevaa korvaa, soita Vanhempainlinjalle! Puhelimessa sisäilmasta oireilevien lasten vanhemmat voivat purkaa ajatuksiaan luottamuksellisesti. Vanhempainlinja palvelee keskiviikkoisin kello 16–19 numerossa 044 407 7010. Palvelu on maksutonta.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Epäiletkö, että kotonasi on sisäilmaongelma? Tökkiikö kotisi ilmanvaihto? Onko sinulla mielessäsi joku muu sisäilmaan liittyvä kysymys? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Sisäilma-asiantuntijamme neuvovat sinua ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.