UV-säteilyyn perustuvat laitteet

Ultraviolettisäteilyyn perustuva laite vaikuttaa mikrobien (esim. homeitiöt) DNA:han estämällä niiden kasvun.

UV-laitteen ilmankierrätystehon on oltava tarpeeksi suuri ja laitteessa on oltava suodatin, joka poistaa kuolleet mikrobit huoneilmasta. Huom. on kyseenalaista, miksi mikrobit pitää tappaa, kun ne joka tapauksessa suodatetaan pois huoneilmasta.

Kun hankit UV-laitetta:

• Selvitä UV-laitteen käyttöympäristö. Säteily ei välttämättä tehoa kosteissa tai tiettyjä epäpuhtauksia sisältävissä olosuhteissa.
  • Muista, että mikrobien säteilysietokyky vaihtelee jonkin verran.
UV-säteily on haitallista silmille ja iholle sekä vahingoittaa myös kasveja. Varmistu, ettei säteilyä pääse laitteen ulkopuolelle.
UV-lamppu ja mahdollinen suodatin täytyy vaihtaa säännöllisesti noin kerran vuodessa valmistajan ohjeen mukaan. UV-lampun teho heikkenee sen ikääntyessä ja likaantuessa.
Terveysvaikutuksia ei voi arvioida

• Facebook : 2055522307809631

Kuntoutusverkosto KUVE on huolissaan kuntoutuksen tulevaisuudesta sote-uudistuksessa. Julkisuuteen on välittynyt viestejä siitä, että lääkinnällisen kuntoutuksen järjestämisvastuuta oltaisiin siirtämässä Kelalta maakuntiin ottamatta kaikilta osin huomioon kuntoutuskomitean mietinnössä esitettyjä asiantuntijanäkemyksiä.

• Facebook : 2055494467812415

Varhaislapsuuden kodin kosteusvaurio voi lisätä lapsen matala-asteista tulehdusta, mutta vaikutus ei näyttäisi olevan pysyvä, todetaan THL:n tutkimuksessa. Niin tai näin, kosteusvaurioille altistuminen on joka tapauksessa saatava loppumaan. Ja tähän on yksinkertainen resepti: rakennukset on korjattava kuntoon ja asukkailla on oltava mahdollisuus puhtaisiin väistötiloihin.

• Facebook : 2055380104490518

Hengitysliitto kerää varoja neuvoloille tarkoitettujen häkämittareiden hankkimiseksi. Mittareiden avulla voidaan seurata odottavien ja synnyttäneiden äitien ja vauvojen elimistön häkäpitoisuuksia. Näin kehitykselle haitalliset riskit voidaan havaita ja puuttua niihin jo ennakoon. Voit osallistua arpajaisiin verkossa: