Vesisuodatusjärjestelmät

Vesisuodatusjärjestelmä vaatii tyhjennyksen ja puhdistuksen jokaisen imurointikerran jälkeen.

Vesisuodatusjärjestelmä kierrättää sisään imetyn ilman veden läpi ja samalla siirtää epäpuhtauksia huoneilmasta veteen. Kaikissa laitteissa ei ole erillisiä vaihdettavia suodattimia. Laitteita ei myydä pölynimureina, vaan monipuolisina puhdistusjärjestelminä kodin tarpeisiin.

Vesisuodatusjärjestelmän huolto vaihtelee valmistajan mukaan säiliöiden pesuista koko järjestelmän pesuihin. Laitteen tyhjennys ja puhdistus on hyvä suorittaa jokaisen imurointikerran jälkeen. Seisova ja likainen vesi on aina terveysriski. Puhallettaessa ilmaa vesialtaan lävitse altaassa olevat mikrobit voivat aerosolisoitua ja päätyä huoneilmaan, jossa ne voivat aiheuttaa vakaviakin terveyshaittoja.

Jos vesisuodatusjärjestelmässä on poistoilman suodatin, on se siltä osin verrattavissa suodattimilla varustettuihin tavallisiin pölynimureihin. Kaikissa vesisuodatusjärjestelmissä ei ole poistoilman suodatusta, mutta silti valmistajien mukaan ulostuleva ilma on täysin puhdasta. Tästä ei ole kuitenkaan puolueetonta tutkimustietoa.

Ennen vesisuodatusjärjestelmän hankkimista:

• testaa laite ja sen lisäominaisuudet
  • varmista huollon ja varaosien saatavuus.

Terveysvaikutuksia ei voi arvioida

• Facebook : 2055522307809631

Kuntoutusverkosto KUVE on huolissaan kuntoutuksen tulevaisuudesta sote-uudistuksessa. Julkisuuteen on välittynyt viestejä siitä, että lääkinnällisen kuntoutuksen järjestämisvastuuta oltaisiin siirtämässä Kelalta maakuntiin ottamatta kaikilta osin huomioon kuntoutuskomitean mietinnössä esitettyjä asiantuntijanäkemyksiä.

• Facebook : 2055494467812415

Varhaislapsuuden kodin kosteusvaurio voi lisätä lapsen matala-asteista tulehdusta, mutta vaikutus ei näyttäisi olevan pysyvä, todetaan THL:n tutkimuksessa. Niin tai näin, kosteusvaurioille altistuminen on joka tapauksessa saatava loppumaan. Ja tähän on yksinkertainen resepti: rakennukset on korjattava kuntoon ja asukkailla on oltava mahdollisuus puhtaisiin väistötiloihin.

• Facebook : 2055380104490518

Hengitysliitto kerää varoja neuvoloille tarkoitettujen häkämittareiden hankkimiseksi. Mittareiden avulla voidaan seurata odottavien ja synnyttäneiden äitien ja vauvojen elimistön häkäpitoisuuksia. Näin kehitykselle haitalliset riskit voidaan havaita ja puuttua niihin jo ennakoon. Voit osallistua arpajaisiin verkossa: