Liikuntaklinikka

Tarvitsetko vinkkejä tai kertausta hengityksesi helpottamiseen; hengitystekniikkaan, limanpoistoon, ryhtiin tai rintakehän liikkuvuuteen? Tai onko sinulla herännyt pieni liikuntakipinä ja kaipaisit tähän kannustusta liikunta-alan ammattilaiselta?

Hengitysliiton Hengitä ja hengästy -verkkoliikuntaklinikan alussa on kaikille avoin yhteinen tietoisku jostakin liikunnallisesta teemasta ja lopuksi on kevyt käytännön harjoitteluosuus. Sen jälkeen on mahdollista saada henkilökohtaista neuvontaa. Neuvontaa antavat Hengitysliiton liikunnan asiantuntijat.

Hengitä ja hengästy -verkkoliikuntaklinikka on auki joka toinen keskiviikko. Yhteinen ja kaikille avoin osuus on klo 17.00–17.30. Yksilölliset neuvonta-ajat ovat klo 17.30–18.30 välillä. Yksi henkilökohtainen neuvonta kestää 20min. Henkilökohtainen neuvonta tapahtuu toiveiden mukaisesti joko puhelimessa tai Skypessä.

Jokainen klinikka alkaa asiantuntijamme pitämällä tietoiskulla. Tietoiskujen aiheet ovat:

Ilmoittaudu klinikalle verkkolomakkeella

Syksyn ajoista ilmoitetaan seuraavassa Hengitys-lehdessä ja liiton verkkosivuilla.

Tule lisäämään liikettä ja henkeä elämääsi!

Liikuntaklinikka

• Facebook : 2139755382719656

Tänä vuonna emme pääse valitettavasti osallistumaan Helsinki Pride -tapahtumaan, mutta toivotamme viime vuoden tapahtumasta otetulla kuvalla kaikille hyvää suvaitsevuuden viikkoa ja kuukautta!

Harvinainen Maraton on Suomessa ensimmäinen liikunnallinen tapahtuma, joka järjestetään harvinaista keuhkosairautta sairastaville, keuhkonsiirron saaneille, heidän läheisilleen ja muille asiasta kiinnostuneille.

Vielä ehdit osallistumaan tapahtumaan ilmoittautumalla 29.6. mennessä!

Osallistuminen osoitteessa: https://bit.ly/2KdCuiU

Hengitysliiton keskustoimisto jää kesätauolle heinäkuun ajaksi. Liiton Facebook päivystää taas 17.7.2018 eteenpäin. Yksityisviesteihin ei kuitenkaan voida heti vastata, sillä suurin osa asiantuntijoista palaa työn äärelle vasta 6.8.2018. Hyvää kesää!

Yksi elämä järjestää SuomiAreenassa yhdessä Lääkäriliiton, Doctagonin ja CGI:n kanssa Terveydenhuollon hyvät ja huonot uutiset, johon sisältyy kolme terveydenhuoltoon liittyvää debaattia. Keskusteiluissa käsitellään muun muassa terveydenhuollon robotiikkaa ja sotea. Liity kuulolle 18.7 klo 13-14!

Onko sinulla heinänuha tai allergiasta johtuvia hengitystieoireita? Toimittaja etsii kauttamme haastateltavaa kertomaan arjen kokemuksistaan aikakauslehteen. Kuva otetaan, mutta haastattelu onnistuu tarvittaessa myös puhelimitse. Laita yhteystietosi yksityisviestillä niin välitämme ne eteenpäin toimittajalle!