Katja Törmi

Katja Törmi on valmistunut kokemustoimijaksi 2016. Hän keikkailee myös Skypen välityksellä.

Kokemustoimija Katja Törmi

katja.tormi@mail.suomi.net

Motto:

Hymy, jonka lähetät maailmalle, palaa luoksesi!

Aihepiiri:

Olen liikunnallinen monisairas nuori nainen, joka on toiminut monenlaisissa liikunta- ja yhdistystoiminnoissa kokoikänsä. Vaikea astma, ABPA, CF=kystinen fibroosi, Sidekudosreuma, lisämunuaisen vajaatoiminta, endometrioosi, selkäleikkaus, lääkehoidon ohjaus, hengityssairaiden liikunta, vertaistuki/-ohjaaja, tukihenkilö, suun hoito, omahoito, nuorena työkyvyttömyyseläkkeelle, sisäilmaongelmat työpaikalla.

Palvelut:

Luennointi eri aiheista, vertaistoiminta, liikunnan ohjauksen B-taso+erillisiä kursseja (16v kokemus).

Ammattitausta ja osaaminen:

Sairaanhoitaja, liikunnan ohjaus.

Hengitysyhdistys ja keikkailualue:

Oulun Seudun Hengitysyhdistys, Pohjois-Suomi.

Kokemus:

Täyttä elämää sairaudesta huolimatta -luento Harvinainen 29.2.2016.

"Samalla kun olen jakanut tarinaani muille, olen käsitellyt omaa sairauttani", Hengitysliiton vertaistoiminnassa mukana oleva Ari kertoo uudessa podcastissa.

Vertaiset ovat oman sairauskokemuksensa asiantuntijoita. "En ole terveydenhuollon ammattilainen, mutta minä voin jakaa arjen vinkkejä muille. Ei ole varmaa, toimivatko minun vinkkini, mutta niistä saattaa aueta uusia näkökulmia", Ari sanoo.

Helena kertoo: "Hengitysliiton vertaistoiminnan avulla sain tietää, että jossakin on joku toinen ihminen, jolla on samanlainen elämäntilanne."

Kuuntele YouTubesta Arin ja Helenan keskustelu: https://bit.ly/2RSU1xJ. Voit kuunnella podcastin eli äänitiedoston millä tahansa laitteella, jossa on internetyhteys.

Kuuntele samalla aikaisemmat 3 podcastia, jotka kertovat vertaiskokemuksesta naisen näkökulmasta. Keskustelijat ovat Hengitysliiton kouluttamia kokemustoimijoita. Lue lisää vertaistoiminnasta:

"Minä olen sitkiä ihiminen."Pitkäaikaissairaus on opettanut paitsi sitkeyttä, myös armollisuutta itseä kohtaan, Elisa kertoo Hengitysliiton podcastissa.

Hengitysliiton 3-osainen kuuntelusarja kertoo naisen elämästä sairauden kanssa:
    Miten kehon muutokset vaikuttavat naiseuteen? Muuttaako sairaus vahvemmaksi? Mikä auttaa vaikeina hetkinä, kun happi meinaa loppua?

Hengitysliiton Minä, nainen -kuuntelusarjassa eli podcastissa kolmikymppiset Elisa ja Pirkko keskustelevat 64-vuotiaan Eevan kanssa naisen elämästä pitkäaikaissairauden kanssa. Keskustelijat ovat Hengitysliiton kouluttamia kokemustoimijoita.

Kuuntele kaikki 3 podcastia Hengitysliiton YouTube-kanavalla: https://bit.ly/2Lv1KAR
    Podcastit ovat äänitiedostoja, joita voi kuunnella millä tahansa älylaitteella.