Hengitysliiton uutissyöte

6.09.2017
Kosteus- ja homevaurioille altistuminen sekoitetaan usein ympäristöherkkyyteen. Rajanveto on vaikeaa, eivätkä asiantuntijat ole toistaiseksi päässeet siitä yksimielisyyteen.
24.08.2017
Suomen suurin ammatillinen erityisoppilaitos Ammattiopisto Luovi haastaa satavuotiaan Suomen yritysmaailman mukaan valtakunnalliseen Työn raivaajat! -kampanjaan, jonka tavoitteena on edistää erityistä tukea tarvitsevien työnhakijoiden työllistymistä. Kampanjan suojelijana toimii presidentti Sauli Niinistö.
16.08.2017
Oulun kaupunki, Hengitysliitto ry ja Rakennusteho Group Oy järjestivät 3.5−3.7.2017 arkkitehtuurikutsukilpailun Lasaretinsaaren alueen kehittämisestä. Kilpailun voittajaksi on yksimielisesti valittu ehdotus nimeltä ”Iso Hali”.
19.06.2017
Hengitysliitto käynnistää sosiaalisessa mediassa kampanjan #sisailmastasairaana. Kampanjan tarkoitus on kerätä sisäilmasta sairastuneiden kuvia sairauden vaikutuksesta arkeensa.
19.06.2017
Päivitetty Käypä hoito -suositus korostaa, että uniapnea pitäisi todeta ja hoitaa nykyistä varhemmin. Näin voitaisiin välttyä sairauden aiheuttamilta pitkäaikaissauksilta.
5.06.2017
Sisäilma kokemuksena -tutkimusprojektin aineistosta käy ilmi, että sisäilmaongelmat ovat aiheuttaneet sisäilmasta sairastuneille lukuisia vaikeuksia. Sairastuneiden oikeanlainen kohtaaminen ja kunnollinen tiedonkulku voivat vähentää ongelmien kumuloitumista.
22.05.2017
Hengitysliiton liittovaltuuston kevätkokous otti kantaa omaishoitolain uudistuksen seurauksiin: omaishoitajien tuen määrää ei tule vähentää, vaan päinvastoin siihen tulee satsata entistä enemmän.

Sivut