Äänestyspaikoilla kerätään varoja kotimaiselle vammais- ja terveystyölle

16.05.2019
Maailmalta
Pieni ele lipas
Äänestyspaikoilla järjestettävä Pieni ele -lipaskeräys kerää lahjoituksia kotimaiselle vammais- ja terveystyölle 15.–26.5. Lahjoitusten avulla huolehditaan, että pitkäaikaissairaat ja vammaiset saavat tarvitsemaansa tukea ja apua. Hengitysliitto ja hengitysyhdistykset ovat mukana keräyksessä yhdessä 16 muun vammais- ja terveystyön järjestön kanssa.

Lahjoitukset jäävät paikalliseen käyttöön

Puolet kunkin kunnan keräyslippaiden lahjoitustuotosta käytetään paikallisesti esimerkiksi neuvontaan ja vertaistukitoimintaan vammais- ja terveysyhdistyksissä. Toinen puoli käytetään valtakunnallisesti esimerkiksi kuntoutukseen ja apuvälineiden hankintaan.

Pieni ele -keräyksen järjestävät 17 vammais- ja terveystyön järjestöä paikallisyhdistyksineen. Järjestöihin kuuluu noin 400 000 jäsentä. Lipaskeräyksessä äänestyspaikoilla on vapaaehtoistyössä yli 10 000 kerääjää. Suurella osalla heistä on jokin vamma tai pitkäaikaissairaus myös itsellään.

Keräyksessä mukana:

Allergia-, Iho- ja Astmaliitto, Epilepsialiitto, FDUV, Hengitysliitto, Invalidiliitto, Kehitysvammaisten Tukiliitto, Kehitysvammaliitto, Kuuloliitto, Kuurojen Liitto, Mielenterveyden keskusliitto, Munuais- ja maksaliitto, Neuroliitto, Näkövammaisten liitto, Psoriasisliitto, Diabetesliitto, Reumaliitto, Sydänliitto

Lipaslahjoituksen lisäksi keräykseen voi osallistua seuraavasti:

• Verkkomaksulla osoitteessa www.pieniele.fi/verkkolahjoitus
  • Otto&lahjoituksella Otto-käteisnostoautomaateilla 1.3.–26.5.2019 (lahjoitussumma 5 euroa)
  • Mobiilimaksulla MobilePay numeroon 53834
  • Lähettämällä tekstiviestin LAHJOITA 5 numeroon 16301 (lahjoitussumma 5 euroa)

Lisätietoja:

Pieni ele -keräystoimikunta, projektipäällikkö Erika Mäntylä, puh. 0400 887 114 erika.mantyla@pieniele.fi
www.pieniele.fi/medialle