Apteekkariliitto ja terveysliikuntaa edistävä Liikkujan Apteekki saivat tunnustuksen

2.09.2019
Meiltä
Janne haarala
Kunnossa kaiken ikää -ohjelma (KKI) palkitsi terveysliikunnan edistäjiä 25-vuotisjuhlissaan.

Suomen Apteekkariliitto sai tunnustusta terveysliikunnan edistämisestä apteekkialalla. Liikkujan Apteekki on Suomen Apteekkariliiton, Hengitysliiton ja KKI-ohjelman kehittelemä konsepti, joka on edistänyt terveysliikuntaa yli 10 vuoden ajan. Liikkujan Apteekki -konsepti on esimerkki matalan kynnyksen neuvontapalvelusta, jolla edistetään terveyttä ja kavennetaan terveyseroja. Liikkujan Apteekkeja on eri puolilla Suomea yli 200.

Hengitysliiton markkinoinnin ja liikunnan kehittäjä Janne Haarala on ollut mukana palkitun konseptin suunnittelussa.

– Olen iloinen tunnustuksesta ja konseptin menestymisestä. Liikunta on tarkoitettu koko kansalle, ei vain kilpaurheilijoille. Hengityssairaille liikunta on erityisen tärkeää, Haarala sanoo.

Samassa tilaisuudessa julkaistiin KKI:n 25-vuotishistoriikki. Historiikissa haastateltu Haarala kertoo, että apteekki on luonteva paikka tavata suuri joukko ihmisiä:

– Apteekeissa on vuosittain valtava määrä asiakaskäyntejä. Ne ovat hyviä paikkoja ottaa terveysliikunta puheeksi.

Hengitysliiton ja Apteekkariliiton yhteinen Lisäaikaa liikunnalle -kampanja täyttää tänä vuonna 20 vuotta.