Hae Ratkaistaan yhdessä! -hankkeen kuntakumppaniksi

6.09.2018
Meiltä
Ratkaistaan yhdessä! -hanke
Hengitysliitto, Suomen Vanhempainliitto ja Homepakolaiset ovat käynnistäneet Veikkauksen tuella hankkeen, joka auttaa kuntia löytämään keinoja sisäilmasta oireilevien lasten ja heidän perheidensä tukemiseksi. Ilmoittaudu mukaan kuntakumppaniksi!

Mukana on jo neljä kuntaa ja tänä syksynä otamme mukaan kuntia, jotka ilmoittavat kiinnostuksestaan 30.9.2018 mennessä.

Hankkeen tavoitteena on auttaa löytämään ratkaisuja lasten oppimisen, koulunkäynnin, hyvinvoinnin ja sosiaalisten suhteiden tukemiseen sekä koko perheen tukemiseen. Työskentely tapahtuu ratkaisutyöpajoissa, joiden osallistujat edustavat kuntanne päättäjiä ja työntekijöitä, koulun henkilökuntaa ja lasten vanhempia. Lisätietoja ratkaisutyöpajojen toiminnasta löytyy esitteestämme. Työpajojen rinnalla hanke käynnistää perheiden vertaistoiminnan ja yhteistyön kunnan vanhempainyhdistysten kanssa.

Ratkaistaan yhdessä! -hankkeen tarjoama työpanos on kunnallenne maksutonta. Ota rohkeasti yhteyttä hanketiimimme, niin keskustellaan yhdessä siitä, kuinka voisimme olla teille avuksi.

Kiti Haukilahti, projektikoordinaattori, 0444077052
Minna Pitkäniemi, Etelä-Suomen suunnittelija, 0444077036