Harjoita lihaskuntoasi ja liikkuvuuttasi uusien liikuntavideoiden avulla

12.03.2019
Meiltä
Liikuntaopastusta keuhkosairaalle
Liikunta on tärkeä osa idiopaattista keuhkofibroosia sairastavan omahoitoa. Tuoreiden Hengitysliiton ja Boehringer Ingelheimin yhteistyössä toteuttamien liikuntavideoiden avulla idiopaattista keuhkofibroosia sairastava voi harjoittaa lihaskuntoaan ja kehittää liikkuvuuttaan. Videot sopivat hyvin myös muita hengityssairauksia sairastaville.

Säännöllinen ja monipuolinen liikunta on merkittävä osa keuhkosairauksien hoitoa ja sitä suositellaan kaikille sairauden vaikeusasteesta riippumatta. Lihaskunto on hyvän toimintakyvyn ja liikkumisen edellytys.

Liikuntaopastusta keuhkosairaalle -videoilla opastetaan ensin lyhyt alkulämmittely, sitten lihaskuntoliikkeitä ja lopuksi liikkuvuusharjoitteita. Voit katsoa liikkeet videolta ja tehdä ne perässä omassa tahdissasi. Voit myös valita, haluatko tehdä kevyen, keskiraskaan vai raskaan harjoitteen.

Jumppaa varten tarvitset tuolin selkänojalla ja ilman, käsipainot, jumppakepin, kuminauhan ja pyyhkeen.

Katso videot Hengitysliiton Youtube-kanavalla

Tutustu myös IPF-liikuntaoppaaseen