Hengitysliitto mukana liikuntapoliittisen selonteon valmistelussa

16.04.2018
Meiltä
Jumppaa lattialla
Opetus- ja kulttuuriministeriö ja valtion liikuntaneuvosto käynnistivät laajan verkkokuulemisen liikunnasta osana liikuntapoliittisen selonteon valmistelua. Hengitysliitto korostaa näkemyksessään, että pitkäaikaissairailla ja vammaisilla ihmisillä tulee olla yhdenvertaiset ja tasa-arvoiset mahdollisuudet liikkua.

Liikuntapoliittisessa selonteossa tullaan linjaamaan valtion liikuntapoliittisia tavoitteita ja toimenpiteitä tuleville vuosille. Kuulemisessa toivotaan uusia näkökulmia, kehittämisajatuksia fyysistä aktiivisuutta ja arki- ja hyötyliikuntaa koskien. Myös omatoimisen ja ohjatun liikuntaharrastuksen, kilpaurheilun, huippu-urheilun sekä vapaa-ajan liikunnan näkökulmat huomioidaan selonteossa.

- Olemme erittäin innostuneita mahdollisuudesta vaikuttaa historian ensimmäiseen liikuntapoliittiseen selontekoon. Pidämme tärkeänä, että liikuntapoliittisissa linjauksissa otetaan jatkossakin huomioon hengityssairaiden liikunnan edistäminen ja kaikkien kansalaisten hengitysterveyden edistäminen liikunnan avulla, sanoo Hengitysliiton liikunnan suunnittelija Janne Haarala.

Lue Hengitysliiton näkemykset liikuntapoliittiseen selontekoon

Lue myös uutinen Liikkumattomuuden kustannukset kuriin