Hengitysliitto mukana tapaamassa ministeri Arhinmäkeä liikuntalaista

24.01.2014
Meiltä
Hengitysliiton liikunnan suunnittelija Janne Haarala oli tapaamassa kulttuuri- ja urheiluministeri Paavo Arhinmäkeä yhdessä Soveli ry:n muiden hallituksen edustajien kanssa.

Parhaillaan ollaan uudistamassa liikuntalakia ja ministeri Arhinmäki näkee jatkossakin erittäin tärkeänä, että Hengitysliiton ja muiden vastaavien  järjestöjen liikuntaa tosissaan toteuttavien liikuntatoimintaa tuetaan Veikkausvoittovaroista.

- Tapaaminen ministerin kanssa oli oikein hyvähenkinen ja oli mukava kuulla, että järjestöavustuksia tullaan arvioimaan tämän vuoden aikana, iloitsee Janne Haarala.

Hengitysliitto ja paikalliset hengitysyhdistykset ovat pitkäjänteisesti toteuttaneet liikuntatoimintaansa jo yli 20 vuotta. Liikunta on yksi paikallisten hengitysyhdistysten merkittävimmistä ja suosituimmista toiminnoista.

- Toimintaamme osallistuvien määrä on todella suuri ja yhteiskunnallinen merkittävyys iso. Tavoitamme juuri niitä ihmisiä, joita eivät perinteiset liikunta- ja urheiluseurat tavoita. Myöskään laaja-alainen poikkihallinnollinen yhteistyö muun muassa sosiaali- ja terveyssektorin kanssa ei ole vierasta, Haarala kertoo.

Hengitysliitto hyväksyttiin valtakunnalliseksi liikuntajärjestöksi ensimmäisten vammais- ja kansanterveysjärjestöjen joukossa vuonna 1987.

Lue lisää tapaamisesta Sovelin sivuilta.

Hengitysliiton ja Sydänliiton kannanotto liikuntalain valmisteluun.pdf