Hengitysliitto palkitsi liikuttajia!

20.11.2017
Meiltä
Farmasiapäivien palkitut
Hengitysliiton liikuntatoiminta täyttää tänä vuonna 30 vuotta ja juhlii Suomi liikkuu 100 lasissa! -teemalla.

- Halusimme palkita Suomi 100 -mitaleilla hengityssairaiden liikunnan saralla ansioituneita yhteistyökumppaneitamme. Yksi toivotuimmista hengitysyhdistysten toiminnoista on liikunta. Liikunta on yksi tärkeimmistä hengityssairaan omahoitokeinoista, kertoo Hengitysliiton liikunnan suunnittelija Janne Haarala. Valinnassa arvostettiin henkilön pitkäaikaista toimintaa hengityssairaiden liikunnan edistämisessä. Palkitut edistävät hengityssairaiden liikuntaa edelleen aktiivisesti.

Hengitysliitto palkitsi ainutlaatuisella Suomi 100 -mitalilla 6 valtakunnallisesti aktiivisesti toiminutta hengityssairaiden liikunnan ja hengitysterveyttä liikunnan avulla edistänyttä yhteistyökumppania Farmasian Päivillä.

Hengitysyhdistykset ovat myös palkinneet 17 paikallista hengityssairaiden liikunnan edistäjää.

Hengitysliitto on saanut liikuntatoimintaansa yleisavustusta Veikkauksen tuotoista opetus- ja kulttuuriministeriöltä vuodesta 1988 alkaen.

Valtakunnallisesti palkitut henkilöt (kuvassa vasemmalta lukien)

Mika Flink, toimitusjohtaja, Medifon
Heli Haaponiemi, vt toiminnanjohtaja, Farmasian oppimiskeskus
Katariina Kalsta, brand manager, Apteekkariliitto
Johanna Salimäki, asiantuntijaproviisori, Apteekkariliitto
Erkki Kostiainen, viestintäjohtaja, Apteekkariliitto.

Lisäksi kuvassa ovat suunnittelijat Janne Haarala ja Veera Farin sekä toiminnanjohtaja Markku Hyttinen. Myös KKI-ohjelman kenttäpäällikkö Sari Kivimäki palkittiin.