Julkaistu: 13.3.2020

Henkilökohtaista terveysneuvontaa saa omalta terveysasemalta

Hengitysliitoon tulee paljon yhteydenottoja siitä, miten koronavirus vaikuttaa omaan henkilökohtaiseen terveydentilaan. Hengitysliitto ei valitettavasti pysty tarjoamaan henkilökohtaista terveysneuvontaa. Neuvontaa saa terveydenhuollon ammattilaisilta omalta terveysasemalta. Terveysasemilla tunnetaan omien asiakkaiden sairaushistoria, joten siellä pystytään parhaiten arvioimaan yksittäisen henkilön tilannetta.

Seuraamme aktiivisesti liittoon tulevaa palautetta. Pyrimme päivittämään palautteen pohjalta  ajankohtaista tietoa koronavirustilanteesta verkkosivuillemme.

Viranomaistietoa ja neuvontaa koronaviruksesta

Tietoa koronaviruksesta -puhelinneuvonta numerossa 0295 535 535 tarjoaa yleisneuvontaa, joka perustuu Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen verkkosivujen tietoihin.

Puhelinneuvonta on auki arkipäivisin klo 8-21 ja lauantaisin klo 9-15. Puhelinneuvonnasta ei saa terveysneuvontaa eikä ohjausta päivystyksellisissä akuuteissa oireissa.

Myös valtioneuvosto on koonnut kattavasti tietoa koronaviruksesta.

Tutustu viranomaisten tietolähteisiin.