Keuhkoahtaumataudin omahoidon verkkokurssi jatkuu 21.11. – aiheena keuhkoahtaumatauti ja masennus

21.11.2018
Meiltä
Verkkoluento keuhkoahtaumatauti
Keuhkoahtaumataudin omahoidon verkkokurssi jatkuu keskiviikkona 21.11. kouluttaja, terveydenhoitaja, astmahoitaja Heli Louejoen puheenvuorolla keuhkoahtaumataudista ja masennuksesta. Livestriimiä pääset seuraamaan klo 17 alkaen. Tule mukaan!

Hengitysliiton järjestämän neljän verkkoluennon sarjassa keuhkoahtaumataudista puhutaan mielen hyvinvoinnin, ravitsemuksen sekä kuntoutuksen ja liikunnan näkökulmasta. Viimeisellä kerralla järjestetään keskusteluilta, jossa voit jakaa kokemuksiasi sairaudesta, hoidosta ja kuntoutuksesta. Ilmoittaudu keskusteluiltaan 10.12. mennessä tästä linkistä. Saat osallistumislinkin sähköpostiisi tapahtumapäivän aamuna. Luentoihin ei tarvitse erikseen ilmoittautua.

Luentojen seuraamiseen tarvitset tietokoneen, tabletin tai mobiililaitteen, jossa on nettiyhteys ja kaiutin. Kaikista luennoista tehdään tallenteet, jotka ovat heti luennon jälkeen katsottavissa Hengitysliiton Youtube-kanavalla. Jo nyt löydät sieltä viimekertaisen, hyvää palautetta saaneen luennon, jossa keuhkosairauksien ja allergologian erikoislääkäri Witold Mazur kertoi hyviä uutisia pelottavasta keuhkoahtaumataudista. Huomatkaa, että Mazurin luento on katsottavissa 31.12.2018 saakka, joten kannattaa pitää kiirettä.

Katso luentoja kotikoneellasi yksin tai isommalla porukalla. Luennon jälkeen voit esittää kysymyksiä kirjallisesti chatin kautta. Liveluentoja voi seurata klo 17 alkaen osoitteessa http://www.mediaserver.fi/live/hengitysliitto.

Ke 21.11. Hyvää keuhkoahtaumatautipäivää! Keuhkoahtaumatauti ja masennus
Kouluttaja, terveydenhoitaja, astmahoitaja Heli Louejoen puheenvuoro keuhkoahtaumataudista ja masennuksesta.

Ke 28.11. Ravitsemus keuhkoahtaumataudissa
ravitsemusterapeutti (laill.), TtM Salla Juselius

Ti 4.12. Keuhkoahtaumataudin omahoito ja sitä tukevat kuntoutuksen keinot, kuntoutusohjaaja Katri Lindberg
Hengitä ja hengästy - liikunnan merkitys keuhkoahtaumataudissa, suunnittelija Veera Farin

To 13.12. Keskusteluilta keuhkoahtaumataudista, Skype for Business.
Ilmoittaudu erikseen 10.12. mennessä tästä linkistä.