Keuhkoahtaumataudin omahoidon verkkokurssilla aiheena ravitsemus

28.11.2018
Meiltä
Keuhkoahtaumatauti ja ravitsemus
Keuhkoahtaumataudin omahoidon verkkokurssi jatkuu taas uudella aiheella. Keskiviikkona 28.11. klo 17 alkaen ravitsemusterapeutti Salla Juselius puhuu keuhkoahtaumataudista ja ravitsemuksesta. Tule mukaan!

Ravitsemus on olennainen osa keuhkoahtaumataudin hoitoa. Se ylläpitää lihasvoimaa, lisää elimistön vastustuskykyä ja ehkäisee aliravitsemuksen syntyä. Hengitysliitto järjestää ravitsemuksesta verkkoluennon osana keuhkoahtaumataudin omahoidon verkkokurssia. Aiheesta puhuu ravitsemusterapeutti Salla Juselius. Luento järjestetään keskiviikkona 28.11. klo 17 alkaen.

Hengitysliiton järjestämän neljän verkkoluennon sarjan teemoina ovat mielen hyvinvointi, ravitsemus sekä kuntoutus ja liikunta. Viimeisellä kerralla järjestetään keskusteluilta, jossa voit jakaa kokemuksiasi sairaudesta, hoidosta ja kuntoutuksesta. Keskusteluiltaan voit ilmoittautua 10.12. mennessä tästä linkistä. Saat osallistumislinkin sähköpostiisi tapahtumapäivän aamuna. Luentoihin ei tarvitse erikseen ilmoittautua.

Luentojen seuraamiseen tarvitset tietokoneen, tabletin tai mobiililaitteen, jossa on nettiyhteys ja kaiutin.

Kaikista luennoista tehdään tallenteet, jotka ovat heti luennon jälkeen katsottavissa Hengitysliiton Youtube-kanavalla. Jo nyt löydät sieltä keuhkosairauksien ja allergologian erikoislääkäri Witold Mazur luennon “Hyviä uutisia pelottavasta keuhkoahtaumataudista” sekä kouluttaja, terveydenhoitaja, astmahoitaja Heli Louejoen puheenvuoron keuhkoahtaumataudista ja masennuksesta. Mazurin luento on katsottavissa 31.12.2018 asti, joten kannattaa pitää kiirettä.

Voit seurata luentoja kotikoneella joko yksin tai muiden seurassa. Luennon jälkeen on mahdollisuus esittää kysymyksiä kirjallisesti chatin kautta. Luennot esitetään osoitteessa http://www.mediaserver.fi/live/hengitysliitto

Ke 28.11. Ravitsemus keuhkoahtaumataudissa
ravitsemusterapeutti (laill.), TtM Salla Juselius

Ti 4.12. Keuhkoahtaumataudin omahoito ja sitä tukevat kuntoutuksen keinot, kuntoutusohjaaja Katri Lindberg
Hengitä ja hengästy - liikunnan merkitys keuhkoahtaumataudissa, suunnittelija Veera Farin

To 13.12. Keskusteluilta keuhkoahtaumataudista, Skype for Business.
Ilmoittaudu erikseen 10.12. mennessä tästä linkistä.