Kiinnostaako vapaaehtoistyö? Hae päivystäjäksi sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen

5.02.2019
Meiltä
Nainen puhelin kädessä
Etsimme päivystäjiä syksyllä 2019 avattavaan uuteen vertaispuhelinlinjaan sisäilmasta sairastuneiden lasten vanhemmille sekä lisää päivystäjiä sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen jatkuvana hakuna. Tule mukaan!

Hengitysliiton sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelin tarjoaa sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen. Vertaispuhelimessa päivystävät Hengitysliiton kouluttamat vapaaehtoiset, joilla on kokemustietoa sisäilmasta sairastamisesta joko oman tai perheenjäsenensä sairastamisen kautta. Päivystäjänä toimiminen on vapaaehtoistyötä. Palvelupuhelinta ylläpitää Hengitysliitto ja sen olemassaolon mahdollistaa STEA-avustus.

Palvelu on tauoilla kesäisin 16.6. – 5.8. ja vuoden vaihteessa 15.12. – 6.1.

Etsimme päivystäjiä syksyllä 2019 avattavaan uuteen vertaispuhelinlinjaan sisäilmasta sairastuneiden lasten vanhemmille. Haemme myös lisää päivystäjiä sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen jatkuvana hakuna.

Olet etsimämme henkilö, jos

• sinulla tai lapsellasi on omakohtainen kokemus sisäilmasta sairastumisesta
  • olet saanut jo hieman etäisyyttä sairastumiseen
  • haluat auttaa muita.

Tarjoamme sinulle koulutuksen, puhelimen, kuulokkeet ja sähköpostin sekä loistavan tiimimme tuen. Jos kiinnostuit, lähetä sähköinen hakemuksesi osoitteeseen pirkko.moisio(a)hengitysliitto.fi. Kerro hakemuksessa lyhyesti itsestäsi sekä vastaa kysymykseen: Mikä mielestäsi on päivystäjän tehtävä?

Varsinaiset hakijoiden haastattelut tehdään Skypen välityksellä. Seuraava uusien päivystäjien koulutus järjestetään 13. – 14.4.2019 pääkaupunkiseudulla.