Kiinnostaako vapaaehtoistyö? Hae päivystäjäksi vertaispuhelimeen

26.04.2019
Meiltä
Nainen puhelin kädessä
Etsimme päivystäjiä syksyllä 2019 avattavaan uuteen vertaispuhelinlinjaan, joka on suunnattu sisäilmasta sairastuneiden lasten vanhemmille. Uusi linja toimii Hengitysliiton sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimen rinnalla. Tule mukaan!

Etsimme vapaaehtoisia päivystäjiä syksyllä 2019 avattavaan uuteen vertaispuhelinlinjaan sisäilmasta sairastuneiden lasten vanhemmille. Uusi vertaispuhelinlinja päivystää 7.8.2019 alkaen keskiviikkoisin klo 16–19.

Olet etsimämme henkilö, jos

• sinulla tai lapsellasi on omakohtainen kokemus sisäilmasta sairastumisesta
  • olet saanut jo hieman etäisyyttä sairastumiseen
  • haluat auttaa muita.

Tarjoamme sinulle koulutuksen, puhelimen, kuulokkeet ja sähköpostin sekä loistavan tiimimme tuen. Jos kiinnostuit, lähetä vapaamuotoinen hakemuksesi vertaispuhelimen koordinaattorille osoitteeseen pirkko.moisio(a)hengitysliitto.fi. Kerro hakemuksessa lyhyesti itsestäsi sekä vastaa kysymykseen: Mikä mielestäsi on vertaispuhelinpäivystäjän tehtävä?

Haku vertaispuhelinpäivystäjäksi on avoinna ympäri vuoden. Varsinaiset hakijoiden haastattelut tehdään Skypen välityksellä. Jos Skypen käyttö ei ole sinulle ennestään tuttua, saat siihen meiltä tukea.

Vertaispuhelin on tauoilla kesäisin 16.6.–5.8. ja vuoden vaihteessa 15.12.–6.1.

Hae mukaan joukkoomme!

Hengitysliitto on sosiaali- ja terveysalan järjestö, jonka tehtävänä on edistää hengitysterveyttä ja hengityssairaan hyvää elämää, jotta meidän kaikkien olisi helpompi hengittää. Hengitysliittoon kuuluu 84 yhdistystä ja noin 25 000 jäsentä.