Kuntoutus ja liikunta aiheena keuhkoahtaumataudin omahoidon verkkokurssilla

4.12.2018
Meiltä
Harjoituksia jumppapallolla
Keuhkoahtaumataudin omahoidon verkkokurssin viimeisen luennon aiheena on kuntoutus ja liikunta. Kuntoutuksesta puhuu kuntoutusohjaaja Katri Lindberg ja liikunnasta Hengitysliiton suunnittelija Veera Farin. Tule mukaan tiistaina 4.12. klo 17 alkaen!

Liikunta on tärkeä osa keuhkoahtaumataudin hoitoa. Säännöllinen liikunta parantaa elämänlaatua ja eliniän ennustetta sekä vähentää sairauden pahenemisvaiheita.

Tule mukaan seuraamaan luentoa kuntoutuksen ja liikunnan merkityksestä keuhkoahtaumataudin omahoidossa. Luentojen seuraamiseen tarvitset tietokoneen, tabletin tai mobiililaitteen, jossa on nettiyhteys ja kaiutin. Luentoon ei tarvitse erikseen ilmoittautua, riittää kunhan olet paikalla tiistaina 4.12. klo 17 tässä osoitteessa http://www.mediaserver.fi/live/hengitysliitto. Luennon jälkeen voit esittää kysymyksiä chatin kautta kirjallisesti.

Ilmoittaudu keskusteluiltaan

Muistathan ilmoittautua 13.12. pidettävään keskusteluiltaan keuhkoahtaumataudista. Keskusteluillassa voit jakaa kokemuksiasi sairaudesta, hoidosta ja kuntoutuksesta. Ilmoittautuminen tapahtuu tästä linkistä. Osallistumislinkki lähetetään sähköpostiisi tapahtumapäivän aamuna.

Katso luennot tallenteina

Kaikista keuhkoahtaumataudin omahoidon luennoista tehdään tallenteet, jotka ovat heti luennon jälkeen katsottavissa Hengitysliiton Youtube-kanavalla. Jo nyt löydät sieltä luennot “Hyviä uutisia pelottavasta keuhkoahtaumataudista”, "Keuhkoahtaumatauti ja masennus" sekä "Ravitsemus keuhkoahtaumataudissa".

Ohjelma

Ti 4.12. Keuhkoahtaumataudin omahoito ja sitä tukevat kuntoutuksen keinot, kuntoutusohjaaja Katri Lindberg
Hengitä ja hengästy - liikunnan merkitys keuhkoahtaumataudissa, suunnittelija Veera Farin

To 13.12. Keskusteluilta keuhkoahtaumataudista, Skype for Business.
Ilmoittaudu erikseen 10.12. mennessä tästä linkistä.