Lataa päivitetty järjestöjen sosiaaliturvaopas

15.02.2019
Maailmalta
Sosiaaliturvaopas 2019
Sosiaaliturvaopas on päivitetty ajan tasalle. Voit tutustua ja ladata sen osoitteessa www.sosiaaliturvaopas.fi. Oppaaseen on koottu laajasti tietoa pitkäaikaissairaiden ja vammaisten henkilöiden sosiaaliturvasta ja palveluista. Opas on erinomainen työväline järjestöjen ja sosiaali- ja terveydenhuollon työntekijöille, mutta siitä hyötyvät myös esimerkiksi palveluita tarvitsevat ikääntyneet ihmiset.

Oppaan tavoitteena on sosiaaliturvan hyödyntäminen ja tunnetuksi tekeminen. Lähteinä on käytetty julkisia asiakirjoja sekä asiantuntijatietoa.

Auta meitä kehittämään opasta: vastaa osoitteessa www.sosiaaliturvaopas.fi olevaan käyttäjäkyselyyn. Kysely on avoinna on avoinna 1.3.2019 asti.

Julkaisun on kirjoittanut 16 järjestöstä koostuva työryhmä, johon kuuluvat Aivovammaliitto, Eläkeliitto, Eläkkeensaajien Keskusliitto, Hengitysliitto, Invalidiliitto, Kehitysvammaisten Tukiliitto, Mielenterveyden Keskusliitto, Munuais- ja maksaliitto, Näkövammaisten liitto, Psoriasisliitto, Suomen CP-liitto, Suomen Diabetesliitto, Suomen Neuroliitto, Suomen Nivelyhdistys, Suomen Sydänliitto ja Suomen Syöpäpotilaat.

Opastyöryhmä kiittää lämpimästi kaikkia oppaan työstämisessä avustaneita asiantuntijoita arvokkaasta, asiantuntevasta ja perusteellisesta työstä!

#sosiaaliturvaopas