Lempeä liike – sisäilmasta sairastavan liikuntaryhmä aloittaa tammikuussa

24.01.2019
Meiltä
Lempeä liike Hyvinvointia hengittäen
Sisäilmasta oireilevan ja sairastavan voi olla vaikeaa löytää liikuntapaikkaa, jossa on hyvä sisäilma. Hengitysliitto ja Oulun Seudun Hengitysyhdistys käynnistävät tammikuussa ryhmän, jossa sisäilmasta oireilevat ja sairastavat voivat kokeilla ohjattua kotiharjoittelua verkon välityksellä. Tule mukaan!

Sisäilmasta oireilevan ja sairastavan on usein vaikea löytää turvallista liikuntapaikkaa. Monen treenisalin sisäilma on kehno ja kanssaliikkujat voivat tuoksuillaan aiheuttaa lisäkuormaa herkistyneelle. Hengitysliitto ja Oulun Seudun Hengitysyhdistys kokeilevat ohjatun kotiharjoittelun toimivuutta liikuntamuotona heille, joille sisäilmaoireilun tai -sairauden vuoksi muu osallistuminen on hankalaa.

Tammikuussa käynnistyvä kokeilu sisältää viikoittain verkossa jaettavan ohjatun mm. joogaa ja pilatesta yhdistelevän treenitunnin. Tunti on mahdollista katsoa verkkopalvelusta viikon ajan. Kotiharjoittelua täydentää suljettu vertaisohjattu Facebook-ryhmä. Ryhmässä osallistujat voivat keskustella keskenään ja liikuntatunteja ohjaavan ammattilaisen kanssa kaikesta harjoitteluun ja hyvinvointiin liittyvästä. Ryhmän toimintafilosofia on voimavarakeskeisyys.

Tunnit striimataan, joten sekä suorat lähetykset että tallenteet ovat katsottavissa suoraan verkossa tietokoneella tai mobiililaitteella. Mukaan pääsevät vain ryhmään ilmoittautuneet sisäilmasta oireilevat ja sairastavat. Treenikauden päätyttyä kesäkuussa kevätkauden tunnit tulevat jakeluun kaikille Hengitysliiton Mopsi-mobiilijäsenkortin käyttäjille.

Ensimmäinen Lempeä liike -tunti striimataan tiistaina 29.1. kello 19.00. Yhteensä treenikertoja on keväällä 18 ja syksyllä 13. Osallistuminen on maksutonta.

Kysy lisää järjestöasiantuntija Päivi Suuniitulta, paivi.suuniittu(a)hengitysliitto.fi tai 040 6704870. Ryhmän jäsenyyttä voit hakea Facebookissa: Lempeä liike – Hyvinvointia hengittäen (huom. linkki toimii vain, kun olet kirjautuneena Facebookiin).

Katso Lempeä liike -mainosvideo: