Lupaa lapselle savuton lapsuus

14.05.2014
Maailmalta
Käy sivustolla savutonlapsuus.fi lukemassa passiivisen tupakoinnin haitoista ja tee lupaus lapsen savuttoman lapsuuden puolesta. Autat samalla Suomen voittoon maajoukkuekilpailussa Ruotsia ja Norjaa vastaan!

Savuton lapsuus –kampanja korostaa lasten oikeutta savuttomaan lapsuuteen, sillä pienet lapset ovat erityisen herkkiä tupakansavun vaikutuksille. Heidän immuunijärjestelmänsä on vasta kehittymässä ja hengitystiet ovat aikuisten hengitysteitä ahtaammat. Tupakansavulle altistuminen lisää lasten riskiä sairastua hengitystietulehduksiin, astmaan ja korvatulehdukseen.

Savutonlapsuus.fi -sivustolla on tietoa passiivisen tupakoinnin haittojen lisäksi savujäämästä. Lisäksi voit osallistua Instagram-kilpailuun ja voittaa elokuvaliput koko perheelle.  Kilpailu on käynnissä 12. kesäkuuta saakka.

Savuton lapsuus on pohjoismainen kampanja, jossa ovat mukana Hengitysliiton lisäksi ruotsalainen Riksförbundet HjärtLung ja norjalainen Landsforeningen for hjerte- og lungesyke.