Pidä kodistasi hyvää huolta

31.08.2018
Meiltä
Siivous
Kodinhoito on hyödyllistä ja siitä tulee hyvä mieli. Sisäilmaankin voi vaikuttaa huolehtimalla esim. venttiilien säännöllisestä puhdistuksesta. Hengitysliitto on mukana Marttaliiton uutuusvideosarjassa, joka innostaa tarttumaan kodintöihin. Hei, me siivotaan! -videosarja on katsottavissa myös Hengitysliiton YouTube -kanavalta.

Hei, me siivotaan!

Banaanikärpäsiä ja pohjaan palanut kattila keittiössä, kalkkia kylpyhuoneessa ja suihkukaappikin kaipaisi puhtaampaa pintaa. Jotain tarvitsisi tehdä, mutta mitä? Marttaliitto tarttui toimeen ja toteutti yhdessä Hengitysliiton kanssa videosarjan, jossa annetaan helpot toimintaohjeet kodin siivoukseen.

- Tavoitteemme on innostaa ihmisiä kodin töihin. Moni asia on helppo ja nopea hoitaa kuntoon, kun saa tietää käytännön vinkit, Marttaliiton neuvonnan johtaja Teija Jerkku kertoo.

- Siivoaminen on tärkeä osa puhdasta sisäilmaa ja siihen pystyy jokainen itse vaikuttamaan, sisäilma- ja korjausneuvonnan päällikkö Timo Kujala Hengitysliitosta vahvistaa.

Siivousvideosarja on katsottavissa sekä Marttaliiton että Hengitysliiton verkkosivujen ja YouTube-kanavien kautta. Vinkkejä löytyy jääkaapin, rosteripintojen, saumojen ja kaakelien sekä lattiakaivojen puhdistuksesta ympäristöystävällisiin ja turvallisiin siivousaineisiin.

Omat videonsa saavat myös toimiva ilmanvaihto ja raikkaan kodin siivousteesit.

Videoiden teon mahdollisti yhteistyö KiiltoClean Oy:n kanssa.

- Puhdas koti on myös meidän tärkein tavoitteemme, brand manager Miko Äijänaho perustelee mukanaoloa.

Katso videot täältä