Julkaistu: 26.2.2020

Pirkanmaalla otettiin varaslähtö Harvinaisten sairauksien päivään

Hengitysliitto järjesti viikonloppuna Hyve Tampereen kuntokeskuksessa Pirkkalassa Harvinaista Woimaa -tapahtuman, jossa oli tarjolla sekä teoriaa että käytännön harjoitteita lihaskunnon kehittämiseksi harvinaista keuhkosairautta ja keuhkoahtaumatautia sairastaville ja heidän läheisilleen.

Tapahtuman osallistujat olivat tyytyväisiä päivän antiin.

– Kyllä täältä sai taas paljon hyvää tietoa hengityssairaan liikuntaan, kertoi Ylöjärveltä paikalle saapunut Anne Aalto. – Hengitysliiton sivuilta saa myös hyviä jumppaohjeita ja oon mennykin niiden kans, Anne vinkkaa.

Monipuolinen liikuntapäivä mahdollistui Savonlinnan kansanterveyssäätiön tuella, ja kumppaneina päivässä Hyve Tampereen lisäksi olivat Polar Electro ja Gymstick.

Kansainvälistä harvinaisten sairauksien päivää vietetään 29.2.2020. Teemapäivänä korostetaan yhteistyön voimaa: yhdessä voidaan vaikuttaa hoidon ja palveluiden laatuun. Vuonna 2020 vietetään myös juhlavuotta, kun Harvinaiset-verkosto täyttää 25 vuotta.

Katso harvinaisten päivän ja juhlavuoden tapahtumat osoitteessa www.hengitysliitto.fi/tapahtumat.