Sisäilmasta sairastuneiden lasten vanhempien vertaispuhelin aloittaa elokuussa

7.06.2019
Meiltä
äiti lapsen kanssa hiekkalaatikolla vertaispuhelin
Jos lapsesi oireilee sisäilmasta ja kaipaat tukea sekä kuuntelevaa korvaa, soita Vanhempainlinjalle!

Sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimen Vanhempainlinja aloittaa toimintansa 7.8.2019. Puhelimessa lasten vanhemmat voivat purkaa ajatuksiaan luottamuksellisesti. Keskustelun tavoitteena on antaa tukea ja jakaa kokemuksia yhteisesti.  Puhelimessa päivystävät Hengitysliiton kouluttamat vapaaehtoiset, joilla on kokemustietoa sisäilmasta sairastamisesta joko oman tai perheenjäsenen sairastamisen kautta.

Vanhempainlinja toimii osana Hengitysliiton sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelinta. Vanhempainlinja käynnistetään Ratkaistaan yhdessä! -hankkeen tuella. Hanke etsii ratkaisuja sisäilmasta oireilevien lasten koulunkäynnin ja hyvinvoinnin tueksi. Sitä toteuttavat yhteistyössä Hengitysliitto, Suomen Vanhempainliitto ja Homepakolaiset.

Vanhempainlinja palvelee keskiviikkoisin kello 16–19 numerossa 044 407 7010. Palvelua ei ole juhlapyhinä, kesän aikana eikä vuodenvaihteen loma-aikoina.