Sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelin etsii lisävahvistuksia

11.12.2018
Meiltä
Nainen puhelin kädessä
Hengitysliiton sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelin tarjoaa sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen. Etsimme päivystäjiä ensi vuodelle suunnitteilla olevaan uuteen vertaispuhelinlinjaan sisäilmasta sairastuneiden lasten vanhemmille sekä lisää päivystäjiä sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen. Tule mukaan!

Vertaispuhelimessa päivystävät Hengitysliiton kouluttamat vapaaehtoiset, joilla on kokemustietoa sisäilmasta sairastamisesta joko oman tai perheenjäsenensä sairastamisen kautta. Päivystäjänä toimiminen on vapaaehtoistyötä. Palvelupuhelinta ylläpitää Hengitysliitto ja sen olemassaolon mahdollistaa STEA-avustus.

Palvelu on tauoilla kesäisin 21.6.–6.8. ja vuoden vaihteessa 1.12.–31.1.

Etsimme nyt päivystäjiä ensi vuodelle suunnitteilla olevaan uuteen vertaispuhelinlinjaan sisäilmasta sairastuneiden lasten vanhemmille. Haemme myös lisää päivystäjiä sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen. Olet etsimämme henkilö, jos

• sinulla tai lapsellasi on omakohtainen kokemus sisäilmasta sairastumisesta
  • olet saanut jo hieman etäisyyttä sairastumiseen
  • haluat auttaa muita.

Tarjoamme sinulle koulutuksen, puhelimen, kuulokkeet ja sähköpostin sekä loistavan tiimimme tuen. Jos kiinnostuit, lähetä sähköinen hakemuksesi viimeistään 6.1.2018 klo 16 mennessä, osoitteeseen pirkko.moisio(a)hengitysyhdistys.fi. Kerro hakemuksessa lyhyesti itsestäsi sekä vastaa kysymykseen: Mikä mielestäsi on päivystäjän tehtävä?

Varsinaiset hakijoiden haastattelut tehdään Skypen välityksellä viikolla 2. Uusien päivystäjien koulutus järjestetään 26.–27.1.2019 Tampereella.

Lisätietoja antaa sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimen koordinaattori Pirkko Moisio pirkko.moisio(a)hengitysyhdistys.fi ja suunnittelija Sari Mäki sari.maki(a)hengitysliitto.fi.

Hengitysliitto on sosiaali- ja terveysalan järjestö, jonka tehtävänä on edistää hengitysterveyttä ja hengityssairaan hyvää elämää, jotta meidän kaikkien olisi helpompi hengittää. Liittoon kuuluu 86 yhdistystä ja noin 27 000 jäsentä.