Julkaistu: 3.4.2020

Sopeutumisvalmennuskurssit siirretään koronaviruspandemian vuoksi

Hengityssairaiden kuntoutumiskursseja ja sopeutumisvalmennuksia ei voi toteuttaa etänä.

Hengityssairaille Kuntoutus- ja sopeutumisvalmennuskurssit (mukaan lukien OPI-kurssit sekä Taito- ja KIILA-kurssit) siirretään. Kursseja ei voida palvelukuvauksen mukaan toteuttaa kokonaan etäkuntoutuksena.

Koronapandemian vuoksi kokoontumisia on syytä välttää. Kela suosittaa, että kurssit keskeytetään.

Myös kaikki Hengitysliiton tuetut lomat on peruutettu koronavirusepidemian vuoksi. Lomajärjestöt ovat päättäneet keskeyttää kaikki tuetut lomat koronaepidemian hillitsemiseksi. Päätös noudattaa viranomaisten linjauksia. Lomajärjestöt ovat suoraan yhteydessä asiakkaisiin, joiden loma peruuntuu.

Hengitysliiton kasvokkaiset vertaistukikokoontumiset ovat sen sijaan siirtyneet verkkoon ja niihin pääsee mukaan. Tervetuloa!