Topi Raitanen ja Hengitysliitto yhdessä puhtaan ilman puolesta

15.03.2019
Meiltä
Topi Raitanen
Estejuoksija Topi Raitanen ja Hengitysliitto ovat aloittaneet yhteistyön, jota motivoi työ puhtaan ilman puolesta, ilmastonmuutoksen ehkäisy ja lähiluonnon puolesta puhuminen.

Hengitysliiton liikunnan suunnittelija Janne Haarala on kannustanut työnsä puolesta ihmisiä liikkumaan useita vuosia. Kun Hengitysliitto päätti elvyttää perinteen tehdä yhteistyötä nuorten urheilijoiden kanssa, Jannelle syntyi ajatus ottaa yhteyttä estejuoksija Topi Raitaseen, joka oli julkisuudessa kertonut usein omasta läheisestä suhteestaan luontoon. Topi tunnetaan nuorukaisena, joka mielellään treenaa mäntymetsässä ja suosii savuttomuutta.

Hengitysliitto on sponsorien joukossa mukana tukemassa Topia urheilu-uralla. Yhteistyötä motivoi erityisesti yhteisten tavoitteiden edistäminen: työ puhtaan ilman puolesta, ilmastonmuutoksen ehkäisy ja lähiluonnon puolesta puhuminen.

Topin ja Hengitysliiton yhteistyö on pääosin viestintää. Topi välittää omia ajatuksiaan liikunnasta ja erilaisten sää- ja ilmasto-olosuhteiden vaikutuksesta hengitysterveyteen. Topin viestit ovat hänen autenttisia kokemuksiaan eri puolilta maailmaa, ja hän liittää Instagram- ja Twitter-päivityksiinsä silloin Hengitysliiton tunnuksen. Hengitysliitto ei vaikuta päivitysten sisältöön.

Seuraa tunnuksia: @topiraitanen ja @hengitysliitto.

Katso Topin terveiset videolta: