Unohda sitku ja mutku, 28.−29.10. sinulla on tunti lisäaikaa liikuntaan!

23.10.2017
Meiltä
Keppijumppaa
Sitku. Sitten kun on vähän parempi sää, enemmän aikaa, kaverista seuraa… Mutku. Mutta kun televisiosta tulee juuri nyt hyvää ohjelmaa, tuulipuku on juuri pesussa ja uudet urheilukengät vasta ostolistalla.

Sitku ja mutku ovat tuttuja monelle suomalaiselle. Koskaan ei kuitenkaan tule parempaa hetkeä toimia kuin nyt eli nytku. Kellojen siirto talviaikaan 28.−29.10. viikonloppuna antaa sinulle tunnin lisäaikaa. Hengitysliitto suosittelee käyttämään tuon tunnin liikuntaan.

”Liikunnan avulla ihmisen mieli ja keho voivat paremmin. Nyt kannattaa hyödyntää lisätunti liikkumalla itselle mieluisan lajin parissa,” kannustaa liikunnan suunnittelija Janne Haarala Hengitysliitosta.

Moni suomalaisista aloittaa syksyisin uuden harrastuksen: kurssin työväenopistossa, liittyy mukaan kerhotoimintaan tai kokeilee uutta liikuntalajia. ”Nyt on mainio hetki myös rohkaistua kokeilemaan jotain itselle uutta liikuntalajia. Keppijumppa on hyvä esimerkki lajista, jonka suosio on uudessa nousussa. Erilaisia ohjattuja keppijumppia löytyy muun muassa Hengitysliiton YouTube-kanavalta,” Janne Haarala vinkkaa.

Keppijumppa parantaa ryhtiä ja rintarangan liikkuvuutta, mikä on hengityksen kannalta tärkeää. Keppijumppa on myös helppo ja kaikille sopiva laji.

Useat hengitysyhdistykset ja apteekit järjestävät 28.−29.10. erilaisia liikunnallisia tapahtumia ympäri Suomen. Lisätietoa tapahtumista: www.hengitysliitto.fi/tapahtumat.

Lisäaikaa liikunnalle on Hengitysliiton ja Apteekkariliiton jokavuotinen kampanja, joka on liikuttanut kymmeniä tuhansia suomalaisia vuodesta 1999. Tänä vuonna kampanja on osa ”Suomi liikkuu 100 lasissa!” -teemavuotta, joka juhlistaa Hengitysliiton liikuntatoiminnan 30-vuotista toimintaa. Vuoden aikana hengitysyhdistykset yhteistyökumppaneineen järjestävät 100 tapahtumaa eri puolilla Suomea.

Lisätietoja:

Janne Haarala