Vaalipaneelissa keskusteltiin sisäilmasta sairastavan asemasta yhteiskunnassa

1.04.2019
Maailmalta
Laurea-ammattikorkeakoulun opiskelijat ja Suomen hajuste- ja kemikaaliyliherkät ry:n järjestämässä tärkeässä vaalipaneelissa nousi esiin erityisesti rakentamisen laadun sekä sisäilmasta sairastavan hoidon ja sosiaaliturvan parantaminen. Samat teemat ovat esillä myös Hengitysliiton eduskuntavaalivaatimuksissa.

Laurea-ammattikorkeakoulun opiskelijat ja Suomen hajuste- ja kemikaaliyliherkät ry:n järjestivät 26.3.2019 vaalipaneelin, jossa käytiin laajasti keskustelua sisäilmasta sairastavan asemasta yhteiskunnassa.

Keskustelussa nousi esiin monia Hengitysliitolle tärkeitä teemoja. Näistä keskeisiä olivat sisäilmasta sairastavan hoidon ja sosiaaliturvan parantaminen. Myös rakentamisen laadun sekä rakennuksien ylläpidon ja huollon kehittäminen nostettiin vahvasti esille. Keskustelu osoitti, että ymmärrys sisäilmaongelmista ja sisäilmasta sairastavan aseman parantamisesta yhteiskunnassa on yhteinen yli puoluerajojen.

Tutustu Hengitysliiton eduskuntavaalivaatimuksiin tarkemmin osoitteessa: www.hengitysliitto.fi/eduskuntavaalit2019.