Verkkoillat tarjoavat tarinoita, tukea ja keskusteluja

22.10.2019
Meiltä
Pöydällä läppäri, luurit ja kahvikuppi
Syksyn avoimet verkkoillat tarjoavat kokemustietoa. Tarvitset osallistumiseen vain internet-yhteyden ja kuulokkeet.

Tiistaina 15.10. kello 18 alkaa keskustelusarja Kohtaamisia terveydenhuollossa. Mistä potilas tietää tulleensa hyvin nähdyksi ja kuulluksi? Mistä tunnistaa huonosti sujuneen kohtaamisen? Mikä on potilaan vastuu kohtaamisessa? Ensimmäisinä asiaa pohtivat kokemustoimijat Eeva-Liisa Peltonen ja Kirsi Repo.

Keskiviikkona 23.10. kello 18 alkaa omaisten oma ilta. Mitä sinulle kuuluu, hengityssairaan läheinen? Keskustelua kuljettaa verkkovertaisohjaaja, ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti Satu Ahopelto. Syksyn toinen ilta on luvassa 20.11.

Keskiviikkona 30.10. kello 18 Pirkon pöytä kutsuu jakamaan kokemuksia ja vertaisvinkkejä sisäilmasta oireilevien kesken. Ota kahvimuki läppärin viereen ja liity keskusteluun kokemustoimija Pirkko Moision kanssa.

Maanantaina 11.11. kello 18 aiheemme on Pysy liikkeellä myös pakkasilla! Kysy hengitysilmanlämmittimen valinnasta ja käytöstä Suomen Jonas Oy:n Jorma Lundenilta.

Torstaina 14.11. kello 18 Uniapnea ja minä – pitkä tie diagnoosiin. Kokemustoimija Tapio Aaltonen johdattaa keskusteluun kertomalla omasta taipaleestaan.

Tiistaina 19.11. kello 18 Uniapnea ja minä – CPAP-laite on paras kaveri. Kokemustoimija Erkki Leipälä alustaa keskustelua laitteen käyttökokemuksista.

Tervetuloa vaihtamaan kokemuksia!

Iltoihin ei tarvitse ilmoittautua. Lisätiedot osoitteessa www.hengitysliitto.fi/fi/tapahtumat

Illat järjestetään Teams-yhteydellä. On suositeltavaa testata Teamsin toiminta ennen tapahtumien alkua. Tutustu Teamsin asennus- ja käyttöohjeisiin.

Lisätietoja verkkoilloista: järjestöasiantuntija Päivi Suuniittu, paivi.suuniittu(a)hengitysliitto.fi, Teamsin käyttö: Sampsa Stormbom, sampsa.stormbom(a)hengitysliitto.fi. Muuta sähköpostia lähettäessäsi osoitteen (a)-kohta @-merkiksi.