Verkkovertaisryhmät käynnistyvät syyskuussa

7.09.2018
Meiltä
Verkkovertaistukea
Kesän taukoa viettäneet verkkovertaisryhmät käynnistyvät taas syyskuussa. Jatkavien ryhmien lisäksi käynnistyy kaksi uutta: uniapneaa sairastavien työikäisten ja keuhkoahtaumaa sairastavien vertaisryhmät. Uudet jäsenet ovat tervetulleita kaikkiin ryhmiin.

Tule mukaan jakamaan iloja, suruja ja kullanarvoisia vinkkejä vertaisten kesken! Löydät listan ryhmistä Hengitysliiton nettisivuilta. Samalta sivulta pääset myös lähettämään ilmoittautumisesi.

Syksyn aikana käynnistyy uusi koulutusryhmä verkkoryhmien vertaisohjaajille. Tule mukaan oppimaan uutta ja kehittämään valtakunnallista vertaistoimintaa! Ilmianna kiinnostuksesi Päivi Suuniitulle tai Hanna-Leena Kärkkäiselle, osoite etunimi.sukunimi@hengitysliitto.fi

Verkkokurssi keuhkoahtaumataudista

Keuhkoahtaumataudin omahoidon verkkokurssi johdattaa sinut huolehtimaan itsestäsi ja läheisistäsi. Syksyn aikana toteutamme etäluentosarjan yhteistyössä Tampereen yliopistollisen sairaalan kanssa. Luennot tallentuvat myös jälkeenpäin katsottaviksi Hengitysliiton verkkosivuilla ja YouTube-kanavassa. Luennot järjestetään loka-marraskuussa. Luentojen aiheena on muun muassa keuhkoahtaumatauti sairautena, savuttomuus, masennus sekä liikunta ja ravinto. Viimeisellä kerralla pidetään keskusteluilta keuhkoahtaumataudista. Tarkemmista ajankohdista viestitään myöhemmin.

YouTube-kanavallamme on jo julkaistu muun muassa verkkokurssi astman omahoidosta ja uniapneasta