Sisäilma

Sisäilma-osiossa saat tietoa sisäilma-asioista, sisäilmaongelmista, ilmanvaihdosta sekä kosteus- ja homevaurioiden korjaamisesta.

Kun tutustut näihin sivuihin, muista myös Hengitysliiton muut palvelut:

Hengitysliitossa rakennuksiin ja korjausrakentamiseen liittyviin kysymyksiin ovat erikoistuneet korjausneuvojat, jotka neuvovat maksutta homevaurioihin, ilmanvaihto-ongelmiin, rakentamiseen ja muihin sisäilma-asioihin liittyvissä kysymyksissä.

Lisää tietoja kosteusvaurioista, niiden tutkimisesta ja korjaamisesta löydät Hengitysliiton ylläpitämästä projektisivustosta www.hometalkoot.fi.

Tietoa sisäilmasta sairastumisesta ja siitä, miten sisäilma-asioita selvitetään kotona, työpaikalla, päiväkodissa ja kouluissa löydät Näin selvität sisäilmaongelmia -osiosta.

Sisäilmasta sairastuneita tukee vertaispuhelin

Hengitysyhdistysten vertaistuki homealtistuneille

Klikkaa ja lähetä meille palautetta

Toimintaamme tukee

Tuettu Veikkauksen tuotoilla

Testaa tietosi sisäilmasta

Sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelin palvelee tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19 numerossa 044 407 7010. Vertaispuhelin tarjoaa sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen. Vertaispuhelimessa päivystävät liiton kouluttamat vapaaehtoiset.

Kiinnostaako vapaaehtoistyö? Hae päivystäjäksi sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen: https://bit.ly/2Bjkopt

Hengitysliittoon karttuneen kokemustiedon perusteella monet sisäilmasta oireilevat tai sairastavat ovat saaneet apua joustavista järjestelyistä työelämässä, mutta niiden käyttö on tapauskohtaista ja hyvin sattumanvaraista. Suunnittelija Sari Mäki pohtii blogi-kirjoituksessaan työn muokkaamisen mahdollisuutta sisäilmasta oireilevien ja sairastavien työkyvyn tukemisessa. Lue kirjoitus täällä: https://bit.ly/2V6TUz0

Sosiaaliturvaopas on päivitetty ajan tasalle. Voit tututua ja ladata sen osoitteessa www.sosiaaliturvaopas.fi. Oppaaseen on koottu laajasti tietoa pitkäaikaissairaiden ja vammaisten henkilöiden sosiaaliturvasta ja palveluista. Opas on erinomainen työväline järjestöjen ja sosiaali- ja terveydenhuollon työntekijöille, mutta siitä hyötyvät myös esimerkiksi palveluita tarvitsevat ikääntyneet ihmiset. Lue lisää: https://bit.ly/2BD1ERT