Leikkitalo pyypöydän päällä. Talon sisällä on koko talon mittainen lakipykälä, joka kuvastaa asumiseen ja asuntokauppaan liittyviä lakeja.

Sisäilmaongelmat ja asuntokauppa -verkkoluennot

Hengitysliitto järjestää yhteistyössä asianajotoimisto Teräskulman kanssa verkkoluennot sisäilmaongelmien riskien hallinnasta asuntokaupassa ja asuntokauppojen riitojen sovittelusta.

Keskiviikko 28.4.2021 kello 18–19 Sisäilmaongelmien riskien hallinta onnistuneessa asuntokaupassa. Asianajaja Esa Kärnä ja varatuomari Valtteri Laukkanen kertovat, mistä sisäilmaongelmiin liittyvistä seikoista myyjän tulee ottaa selko ennen kauppaa, ja mitä tietoja kodin myyjän tulee antaa ostajalle sisäilmaongelmista, niiden syistä tai niihin liittyvistä seikoista. Lisäksi Kärnä ja Laukkanen käsittelevät sitä, miten kodin myyjän vastuuta rakenteellisista riskeistä voidaan rajata sopimusehdoin. Pääset mukaan keskusteluun klikkaamalla tilaisuuden osallistumislinkkiä.

Maanantai 10.5.2021 kello 18–19 Asuinkiinteistöjen kauppaa koskevien riitojen sovittelu. Asianajaja Esa Kärnä ja varatuomari Valtteri Laukkanen kertovat sovittelun hyödyistä, riitojen sovittelumenettelyistä ja tyypillisistä riitojen ratkaisuista. Pääset mukaan keskusteluun klikkaamalla tilaisuuden osallistumislinkkiä.

Varatuomari Valtteri Laukkanen tutkii kiinteistöoikeutta Itä-Suomen yliopistossa ja avustaa kaupan osapuolia asunto- ja kiinteistökauppariidoissa.
Asianajaja Esa Kärnä on Suomen kokeneimpia hometaloasianajajia, joka harvoin enää riitelee normaalissa riitaprosessissa, vaan sovittelee riidat kokonaan tuomioistuinten ulkopuolella tai tuomioistuinsovittelussa.

Laukkanen ja Kärnä hoitavat asunto- ja kiinteistökauppariitoja kaikkialla Suomessa.